Mindössze két versenyhétvégére kellett várni, hogy a Honda – a Toro Rosso jelentős közreműködésével – beállítsa legjobb modernkori Formula-1-es eredményét. Az olasz-japán alakulatot Bahreinben negyedik helyen intették le, ez az eredmény pedig egy pozícióval jobb, mint amit a Honda a McLarennel együttműködve három év alatt elért. Miközben a japánok eddig a wokingiakkal nem találták az összhangot, addig a Toro Rosso csapata a Renault merevségét és szabályait volt kénytelen elfogadni. Ennek az időszaknak viszont vége, a Toro Rosso ugyanis kizárólagos motorpartnere lett a Hondának, így az olaszok idén kiemelt figyelmet kapnak a japánoktól.
„Sosem volt még ilyen jó helyzetben a Toro Rosso” – dicsekedett a csapat vezetője, Franz Tost. „Sokkal mélyebben benne vagyunk az autó tervezési folyamataiban, ide értve az erőforrás elhelyezését, a hűtőrendszer kialakítását, a kipufogórendszert és az elektromos egységek elhelyezését is. Úgy gondolom, hogy az autó egészét tekintve ez főleg jövőre fog igazán nagy előnyt jelenteni.”
Miközben a faenzaiak a Hondával való különleges kapcsolatukat élvezik, az anyacsapat közvetlen közelről figyeli a két fél között zajló folyamatokat. a Red Bull egyelőre nem rendelkezik 2019-es motorpartnerrel, és nem titkolt szándéka, hogy - megfelelő körülmények esetén – jövőre szintén Hondára váltson. Tost biztató hírekkel szolgál a Red Bull-osok számára, ugyanis a japánokkal való együttműködés eddig gördülékenyen zajlik.
„A Toro Rosso természetéből fakadóan egy barátságos csapat, olasz mentalitással. El kell mondanom, hogy eddig egyetlen összezördülésünk sem volt, sínen van az együttműködésünk. Ehhez az is hozzájárult, hogy külön műhelymunkákat szerveztünk azon alkalmazottainknak, akik a Honda szakembereivel dolgoznak együtt. Ennek célja a kultúrájuk és a gondolkozásmódjuk megértése volt, a japán és az európai kultúra ugyanis nagyban különbözik egymástól. Kifejezetten hatékony és fennakadásmentes munkamódszert alakítottunk ki egymással - meggyőződésem, hogy ez így is marad” – tette hozzá Tost. Bár ezek alapvetően jó hírek, a Red Bull számára valószínűleg ettől több kell, hogy elpártoljon a Renault-tól. Hiába a pozitív munkakapcsolat a japánokkal, a francia erőforrás még mindig izmosabb, motorerőből pedig egyetlen csapat sem akar alább adni.