Optimistán látják a világot a Renault-nál, Cyril Abiteboul ügyvezető igazgató pedig odáig merészkedett, hogy szerinte a szezon közben érkező fejlesztéseik többet fognak hozni a konyhára, mint amekkora a motor hátránya a Mercedes és a Ferrari erőforrásaihoz képest. Az első két futam után egyébként Kínában már nagyobb teljesítményt engedélyezett a gyártó minden csapatának, ennek (is) lett az egyik eredménye a Red Bull kiváló szereplése.
"Ez valamivel több mint egy tizedmásodpercet hozott az időmérőn, de a tervezett fejlesztések több mint fél másodpercet fognak jelenteni versenykörülmények között" - mondta Abiteboul az Autosportnak. "Nagyon komoly mennyiségű szezonközi fejlesztésről beszélünk és véleményem szerint ez több, mint amekkora a hátrányunk jelenleg az élcsapatokhoz képest, legalábbis vasárnap."
Árnyalta viszont a képet azzal, hogy nyilvánvalóan a Mercedes és a Ferrari sem ül a babérjain és folyamatosan fejleszteni fog, illetve azt is hozzátette, hogy ugyan Barcelonába már egy komolyabb csomaggal, megnövekedett teljesítménnyel érkeznek, de az igazi áttörésre, a nagy javulásra majd csak a szezon vége felé kerülhet sor.
A terv része az is, hogy bemutatják azt az MGU-K-t, amely tavaly nem működött megfelelően és amely elsősorban az időmérőkön jelenthet majd előrelépést. A megbízhatósággal viszont valamit kezdeniük kell, mert az a turbóprobléma, amely Daniel Ricciardo autójával történt Kínában pénteken, előfordult már a teszt során a McLarennél, mint ahogy a bahreini elektronikai gond sem először jelentkezett.