Két hétvége a Ferrarié, egy a Red Bullé. A versenyeket befolyásolták a biztonsági autós fázisok, és az, ki és milyen taktikával fejezte be a futamot. Ausztráliában a Ferrari, Kínában pedig a Red Bull húzott nagyot, és került taktikai előnybe a Mercedesekhez képest.
A címvédő alakulatnál mindig ott volt a jó tempó, de a végén csak nyeretlenül zárták eddig a hétvégéket. Kimi Raikkönen sem őket, sem saját csapatát nem tudja elhelyezni az erősorrendben: „Bárkit kérdeznek, nagyon nehéz erre válaszolni. Kínában az eredmény attól függött, kinek volt jobb gumija, és ki mikor állt ki a többiekhez képest.”
„Nyilván ez nagyban befolyásolja a versenyt, és különbséget generál, ahogy a biztonsági autó is ilyen. A csapatok nyers tempója úgy derülne ki, ha mindenki ugyanazon a gumin menne versenykörülmények között, így viszont nagyon nehéz megmondani. Ez a tény ugyanakkor izgalmasabbá teszi a sportot a nézőknek” - magyarázta Raikkönen, miből derülhetne ki, hogy ki van ténylegesen az élen.
A Ferrari pilótája izgalmas évet jósol a szurkolóknak: „Mindenki szeretné, de senki sem tudja megmondani, mert ez versenyről versenyre változik, és a kis apró különbségekből lesznek nagyok a végeredményben. Kicsit kell várni és okosabbak leszünk. Szerintem mindig más lesz a favorit, és az is nagyban befolyásol majd mindent, ki milyen gumit használ.”