A 2018-as szezontól fogva szigorodtak a motorra vonatkozó szabályok: az erőforrás komponenseiből mindössze három használható fel az idény folyamán (a tartósabb elemekből mindössze kettő). A Renault-motoros Red Bull már a tavalyi négyből sem jött ki a szezon alatt, Daniel Ricciardót például összesen 65 hellyel sorolták hátra motorcsere miatt. Az ausztrált arról kérdezték, milyenek a csapat idei esélyei, hogy kihúzza a szezont a megengedetten felüli motorcsere nélkül.
„Volt pár motorbüntetésem tavaly, idén pedig eggyel kevesebbet lehet használni, így valószínű” – mondta a büntetésre utalva a crash.net-nek Ricciardo. „Nem akarom azt mondani, hogy garantált, de nyilvánvalóan valószínű, hogy előfordulhat velünk ilyesmi. Vagy úgy mondom, akárkivel előfordulhat ilyesmi.”
A Red Bull célja, hogy harcban legyen a világbajnoki címért idén. Adott esetben pedig a csapatnak mérlegelnie kell: vagy igyekszik beosztani a három motort – Lewis Hamilton már Ausztráliában erre gondolt, mikor az erőforrást kímélve nem támadta Sebastian Vettelt –, vagy vállal egy plusz egységet, hogy a frissebb, kíméltebb motorból húzzon hasznot. Természetesen egy váratlan meghibásodás minden tervet boríthat.
„Azt hiszem, attól függ, hol fogunk állni a bajnokságban. Ha megpróbáljuk a veszteségeinket csökkenteni, akkor talán ezt kell tenni. De biztos, hogy most még korai ezen gondolkodni. Azt hiszem, optimisták maradunk, és megpróbáljuk hárommal hozni Abu Dhabiig” – beszélt arról Ricciardo, hogy egyelőre nem lehetséges a motorhasználattal tervezni, annyi minden történhet a 21 versenyből álló szezon során.