Minden kétséget kizáróan rendelkezik egy utolérhetetlen, időmérős beállítással a Mercedes gyári csapata, ami a motorprogramozást illeti, legalábbis a GPDA elnöke, Alexander Wurz szerint, aki korábban hosszú éveken át volt a mezőny tagja.
A kvalifikációs és a versenytempó közötti különbség önmagáért beszél. Wurz úgy véli, ez csak a (német) gyári istállónál elérhető, a partnercsapatok és más riválisok csak álmodoznak erről a fejlesztésről. Az FIA az idei szezonra világossá tette, hogy a motorgyártók teljesen egyforma technikát kell, hogy biztosítsanak a gyári és a partnercsapatok részére.
Az osztrák ex-pilóta szerint azonban ez nem ilyen egyszerű. „A Mercedes kifejlesztett egy olyan rendszert, amivel át tudják lépni a saját erőforrásuk teljesítményének határait. A többi gyártó vagy nem meri ugyanezt megtenni, vagy egyszerűen nem tudott kifejleszteni ilyen motorprogramozást” – nyilatkozta Wurz az ORF tévéadásában.
A 1997 és 2007 között az F1-ben versenyző pilóta szerint ezt még maga a Mercedes is ritkán használja, például az időmérő edzések döntő szakaszában. Mindez a Cosworth nagy ötlete volt korábban, még 2006-ban. „Később rengeteg Cosworth-mérnök igazolt át a Mercedeshez, így biztos vagyok benne, hogy óriási szerepet játszottak abban, hogy végül ilyen szenzációs Mercedes-turbómotort fejlesszenek ki” – mutatott rá Wurz. Ez meglehetősen lecsökkenti a Ferrarik esélyét a győzelemre, az olasz sajtó mégis hisz a vörösök végső sikerében.