Az úgynevezett „parti mód”, azaz a Mercedes kvalifikációs motorfokozatának idei beceneve néhány napja került be a köztudatba: Lewis Hamilton beszélt arról, hogy egy körön nagy többletteljesítmény érhető el a fokozattal, amelyet a tesztek során egyszer sem használt a csapat, a szezon alatt azonban rendelkezésére fog állni.
Miután a versenyző a Q2-höz képest 0,9 másodpercet javított a Q3-ban, és több mint 0,6 másodpercet adott a hozzá legközelebb végző Kimi Raikkönennek, logikus magyarázatnak tűnt, hogy a híres parti módot láthattuk először működésben. Az időmérőt követően azonban eltérő nyilatkozatok láttak napvilágot azzal kapcsolatban, használta-e a versenyző a fokozatot.
Lewis Hamilton ezt mondta a legjobb három helyezett sajtótájékoztatóján: „Azon a körön ugyanabban a módban voltam, mint az előzőn. A célom az volt, hogy a gumikat megfelelő hőmérsékletre hevítsem, és a szektorokat jól összerakjam. Előtte is futottam jó részidőket, de az egészet is össze kellett raknom. Biztosíthatlak benneteket, hogy nincs parti módunk. Ugyanazt a fokozatot használtam a Q2-től a Q3 végéig. Nem volt extra mód, egy extra gomb, amit megnyomtam volna.”
Ezzel szemben viszont Toto Wolff, a Mercedes motorsportfőnöke így nyilatkozott: „Van parti mód az autóban, és a parti módra kapcsoltunk a Q3-ban. Nem volt különbség a Q3-as első etap és a második között. Ő annyit mondott, hogy remek köre volt, mindent jól összerakott, és nagyobb sebességgel haladt át a kanyarcsúcspontokon.”
„A különbség Lewis Hamiltonon múlt, aki olyan tapadási szinttel abszolválta a kört, amilyet korábban szemlátomást nem sikerült kihoznia. Úgy gondolom, mindenbe beletalált. A módok között azonban nem volt semmiféle különbség” – idézi a planetf1.com Wolffot, aki ellentmondott az elhangzottak alapján parti mód létezését is tagadó Hamiltonnak.