DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A Mercedes félelmetes „parti” módját emlegeti Hamilton

Míg egyes motorgyártók már az évi négy erőforrás felhasználását tervezik, a Mercedes három egység mellett akar teljesítményt növelni. Időmérőn várhatóan ismét nagyot tudnak majd tekerni a teljesítményen.

A 2018-as szezon előtt a motorgyártók többsége elsődlegesen a megbízhatóságra fókuszált, mivel az erőforrások élettartamának jelentősen meg kell nőnie az új idényben, hiszen három egységgel kell teljesíteni az egész évet. A jelek szerint ez a feladat a Mercedesnek nem okoz nehézséget, így a teljesítmény növelésére is tud elég figyelmet szentelni. A csapat egykörös üzemmódja jelentős fegyvertény volt az előző években: ez a fokozat idén sem hiányzik, ráadásul egy becenevet is kapott házon belül.

„A kvalifikációs üzemmódunk a legszórakoztatóbb, ez a „parti” mód. Ebben van a legtöbb erő, a legtöbb kakaó, ezzel érhető el a legnagyobb sebesség” – mondta Lewis Hamilton a motorsport.com-nak. A világbajnok nyilatkozatából kiderül, hogy a fokozatot a teszten nem próbálták ki: „Azt hiszem, Andy és a csapat minden bizonnyal tesztelték már a fékpadon. Várom, hogy néhány alkalommal én is használhassam a szezon folyamán.”



A Renault és Honda már azt a tervet szövögeti, hogy tudatosan vállalnak egy motorcserével járó büntetést, így három helyett négy, nagyobb teljesítményszintre beállított motorral abszolválják a szezont. A Mercedes motorrészlegének főnökében, Andy Cowellben fel sem merül ez az út:

„Az a legpozitívabb mód, amellyel hozzáállhatunk a bajnoksághoz, hogy egy olyan motort készítünk, amely hét verseny teljesítésére képes, és amikor a hetedik verseny végén átszeli a célvonalat, magabiztosságra ad okot. Amit nem szabad csinálni, az a motorerő letekerése. Sőt, az időmérős módunknak jobbnak kell lennie, mint bármikor korábban, és a versenymódunknak is jobbnak, mint előtte” – nyilatkozott a szakember.

Cowell azt is szeretné elkerülni, hogy a spórolás érdekében a szabadedzéseken kevesebbszer guruljanak pályára: „Az élettartamának elég erősnek kell lennie, hogy jól beállíthassuk az autót pénteken, nem szabad a futásteljesítményből visszavágni. Ezt kell előfeltételként megjelölnünk. Ha pedig valami történik, egy minőségi gond, akkor reagálnunk és alkalmazkodnunk kell” – számolt a műszaki gondok lehetőségével is a motorfőnök, ami azonnal boríthatja a hét versenyre szánt motor elvét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: