Mindössze harmadik szezonját kezdi meg a Haas istálló a Formula-1-ben, de stabil pénzügyi lábakon álló és a Ferrari által felkarolt csapatról beszélünk. 2017-et nem zárták túlságosan fényesen, a biztató kezdés után mindössze a nyolcadik pozíciót csípték meg, igaz, nagy harcban voltak az utolsó pillanatig a hatodik helyért is.
A tesztelés második hetében nyújtott teljesítményük alapján azonban érdemes jobban górcső alá venni, milyen esélyekkel rendelkezik Kevin Magnussen és Romain Grosjean. A Motorsport.com szakoldal elemzése szerint Magnussen a hatodik leggyorsabbként zárta a tesztidőszakot, ám a riválisok számára a legijesztőbb, hogy szuperlágy gumikon tette ezt. Ez kettővel keményebb keverék, mint az előtte gyorsabb kört futó, hiperlágyas próbálkozások.
A dán legjobb körét az utolsóelőtti napon érte el, 1:18,360-nal, ami kevesebb, mint 1,2 másodperccel lassabb, mint a Ferrarit vezető Sebastian Vettelé, a német ráadásul pályacsúcsot futott. A matematika nem olyan egyszerű, hogy a Pirelli által előzetesen megadott becslésekkel a Haas további 1,3 másodpercet nyer és az élen találja magát.
Nem mindenkinél működnek ugyanúgy a különböző keverékek, nem tudhatjuk, melyik csapat milyen üzemanyagszinttel teljesítette leggyorsabb körét. Mindenesetre a Haas eredménye vonzza a tekinteteket. Magnussen egy kilenckörös etap második kísérleténél (a hűtőköröket nem beleszámolva) futotta legjobb idejét, Vettel pedig két repülőkört tervezett be, alig negyed órával a dán legjobbja után. A Haas-pilóta eredménye nem véletlen, mivel négy másik körében is egy tizeden belül megközelítette saját legjobbját.
Lewis Hamilton is meglepetésének adott hangot. „A Haas nagyon nagyon gyors. Úgy vélem, igencsak elől fogjuk látni őket idén”. A Haas versenyszimulációja sem lett gyenge, a Motorsport.com elemzése szerint a Mercedeshez képest alig 1,3 másodperc a lemaradás körönként. Ez nagyon könnyen a középmezőny elejére repítheti az amerikai csapatot.