Óriásit bukott a McLaren-Honda három évig tartó együttműködése a Formula-1-ben, pedig néhány évtizeddel ezelőtt verhetetlen párost alkottak. A japánok azonban nem adták fel, belső átszervezéseket hajtottak végre, hogy még hatékonyabban működhessenek együtt új partnerükkel, a Toro Rossóval.
Úgy tűnik, ez sikerült is, a felek kölcsönösen elégedettek egymással, a japán erőforrás a tesztelés során meglepően megbízhatónak bizonyult és végsebességben is határozottan megindult felfelé a motor. Míg korábban egyszemélyi felelőse volt az F1-es projektnek, Yusuke Hasegawa személyében, az idei évtől kétfelé osztották a feladatot, Toyuharu Tanabe inkább technikai szerepkört kapott, Yasuaki Asaki pedig a japán gyárban történő folyamatok élére került, úgy mint a motor fejlesztésének és vizsgálatának felügyelete.
Katsuhide Moriyama, a Honda kommunikációs igazgatója szerint ez remek ötlet volt, ugyanis gyorsabb döntéshozatalt és cselekvést eredményezett. „Korábban az egyszemélyi felelősnek kellett felügyelnie minden területet, ami szétaprózta volna bárki figyelmét. A hatékonyság nagyban javult a szétválasztással, minden sokkal gyorsabban halad” – magyarázta a kommunikációs igazgató.
Tanabe bevonásra kerül minden döntési folyamatba a faenzai csapatnál is, sokkal inkább benne van a keze az autó fejlesztésében is, mint elődjéé a McLarennél. „A pályán is mindig jelen vagyok. A teljesítmény növelésének érdekében a sakurai fejlesztési stábnak egészen pontos, precíz információkra van szüksége a pálya mellől. Ezt most meg is kapják, így gyorsan és megfelelően tudnak reagálni.”
„Tanabe nemrég az IndyCar projekt vezetője volt, elég nagy tapasztalata van a pálya melletti történésekről. Nem csak áll és várakozik, hanem bemegy a mérnöki helyiségbe, információkat gyűjt, döntéseket hoz, minthogy csak kívül álldogálna és várna az adatokra. Meg is mutatja ezzel vezérszerepét mind a Toro Rosso, mind a mi mérnökeink számára” – tette hozzá Masashi Yamamoto, a Honda motorsport projektjének vezetője.