DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Kirúgták a Honda F1-es főnökét

Nagyot bukott idén a Honda a Formula-1-ben, a várakozásokkal ellentétben az erőforrás megbízhatatlan és lassú is lett, Yusuke Hasegawa számára pedig év végén nem volt bocsánat.

Az időzítés némileg váratlan, bár a 2017-es évad ismeretében azért lehetett erre számítani, csak sokkal inkább tavasszal, vagy nyáron, amikor még látványosabban bukdácsoltak a japánok a McLaren oldalán. A Honda mindenesetre teljes szerkezeti átszervezést hajt végre, aminek eredményeképp az F1-es projekt eddigi, egyszemélyes vezetője, Yusuke Hasegawa távozik posztjáról az év végén.

A japán szakember egyre nagyobb nyomás alatt kellett, hogy dolgozzon, mivel a téli tesztek alatt világossá vált, hogy mind teljesítményben, mind megbízhatóságban csapnivalóan sikeredett az idei erőforrás. Ennek eredményeképp végül három év után, októberben megegyezés született arról, hogy a McLaren szakít a Hondával, a wokingiak a Renault-val szövetkeztek, a japán gyártó pedig a Toro Rossóval áll össze.

Ennek egyik első lépése, hogy a Honda szervezeti struktúrája átalakul, Hasegawa eddigi posztja megszűnik, helyette kettéválik és két felelőse lesz a Formula-1-es programnak. Toyoharu Tanabét nevezik ki az F1-es technikai igazgatónak, aki kimondottan a versenyzési, tesztelési és pályaközeli működési feladatokért lesz felelős.

Hasegawának mennie kell, de csak az F1-es programból kénytelen távozni, a Hondától nem


Az Autosport szaklap azt is megtudta, hogy a sakurai gyár motorfejlesztését pedig Yasuaki Asaki felügyeli. A Honda előrelépést vár az átszervezéstől, Tanabe például óriási tapasztalattal rendelkező, kitűnő szakember. 1984 óta van a Honda kötelékében, Gerhard Berger mérnökeként is dolgozott a McLarennél, valamint a BAR, majd később a Honda gyári csapatának egyik fontos mérnöke volt, Jenson Buttonnal is dolgozott együtt huzamos ideig, de az IndyCarban is kapott már szerepet.

Hasegawa 2016 elején vette át az F1-es program vezetését Yasuhisa Araitól, a száguldó cirkuszból távozik, de a Hondától nem, a vállalat más területen foglalkoztatja főmérnökként. A Hondánál sokat várnak a változásoktól. „A fejlesztési és versenyzési terület kettéválasztása meghozza majd gyümölcsét, a Honda folytatja a harcot. Azért dolgozunk, hogy további késlekedés nélkül, a rajongók végre élvezhessék, hogy a Toro Rosso-Honda magas szinten teljesít” – nyilatkozta Katsuhide Moriyama, a japán vállalat kommunikációs főnöke.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: