Az FIA a különböző motorműködési-módokkal való ügyeskedésnek kívánja elejét venni, hogy a Formula-1-es csapatok innentől nehogy ebbe az irányba induljanak el, hogy szintén megemelt kipufogóval, trükkös erőforrás-módokkal megváltoztassák a kipufogóból kiáramló levegőt, ezzel is hatékonyabbá téve a hátsó vezetőszárnyat.
Ugyanakkor jó hír a Renault számára, hogy Charlie Whiting is elismeri, hogy az istálló jelenlegi megoldása (még) megfelel a szabályzat betűinek. A Renault ugyanis egy átlagostól eltérő, jóval magasabb szögben felfelé álló kipufogót tervezett, ami egyenesen a hátsó szárnyra fújja a forró levegőt.
Bár többen megkérdőjelezték, ezzel végképp megerősítést nyert, hogy a megoldás teljes mértékben legális. Az FIA inkább attól tart, hogy a csapatok is ebbe az irányba indulnak el és iszonyú összegeket költenének arra, hogy gázelvételnél is komoly fúvóerővel rendelkezzen a kipufogó. Most itt még nem tartunk.
„Úgy vélem, egészen minimális előny, amihez ezen megoldás segítségével jutott a Renault. Semmilyen problémát nem látok vele, feltételezve azt, hogy az istálló nem használja a motort helytelen üzemmódban. El kell fogadni, hogy mindig is volt bizonyos kipufogó-hatás, de a 2012-es-2013-as szezonban ez hatalmas lett” – nyilatkozta Charlie Whiting az autosport.com szakoldal kérdésére válaszolva.
„2014-től a turbóéra beköszöntével ez megoldódott, azóta a szabály tartalmazza, hogy semmilyen extra hatás nem nyerhető a kipufogóval. De egy minimális nyilván azért van. Ezt most elfogadjuk, de figyelni fogjuk, hogy az évad során szükség lesz-e bármilyen intézkedésre, hogy újra csökkentenünk kelljen” – tette hozzá Whiting.