A négyszeres világbajnok F1-es csapatnak év végén kifut a Renault-val kötött motorszállítói szerződése, ám a korábbi összetűzések, a nem túl fényes megbízhatósági mutatók és a lóerőhiány miatt Christian Horner gárdája érthető módon nem kötelezné el magát mindenáron a francia gyártóval. Egy kibúvójuk viszont lehet: fiókcsapatuk, a Toro Rosso az idei évre váltott Hondára, és ha náluk jól muzsikálnak a japánok, akkor jövőre az anyacsapat is náluk keres menedéket. „A jövő évet illetően még minden lehetőségünk nyitott” – nyilatkozta Horner. „Figyelemmel követjük a Toro Rosso körüli eseményeket, és elhatározások nélkül vágunk bele a szezonba.”
Az FIA sportszabályzata szerint minden csapatnak május 15-ig bezárólag meg kell egyeznie egy motorszállítóval, ha a következő szezonban is versenyezni akar. Viszont a tavalyi szezonból kiindulva ez az előírás rugalmasnak tekinthető, hiszen a McLaren-Renault egyezség például az ősz közepén vált hivatalossá. A franciák a Red Bullt illetően viszont nem lesznek ilyen türelmesek, és a fenti dátumnál tovább nem akarják halogatni az ügyet.
„Nem fogunk örökké rájuk várni” – nyilatkozta a témáról Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója. „Tudom, mire gondol Christian, mikor a lehetőségekről beszél. De teljesen igaza van. Hozzá hasonlóan én is elolvasom a szerződéseket, így tisztában vagyok az F1 iránti kötelezettségeinkkel is. Benne van a szabályzatban, hogy májusig van idejük eldönteni, mit akarnak a jövőben. Úgy gondolom, hogy addigra tisztázni is kellene, a motorszállítók melyik csapatokat fogják ellátni, így részünkről is a fenti a határidő” – jelentette ki határozottan.
Abiteboul nem várja, hogy addigra minden részlet kikristályosodjon, de az elhatározást május közepéig mindenképp meg kell hoznia a Red Bullnak. „A szabálykönyv abban nem korlátoz, hogy a két cég folytassa a tárgyalásokat. Vannak bizonyos konkrétumok, amiket ilyenkor tisztázni kell: lesz-e saját kenő- és üzemanyagszállítójuk, készülnek-e saját programmal a próbapados tesztelésekre, satöbbi.”
Ahhoz pedig, hogy a Renault-t hogyan érintené egyik motorpartnerének elvesztése, Abiteboul egy velős mondattal reagált. „Mindig is az volt a meggyőződésem, hogy motorszállítónak menni rossz ötlet” – zárta a témát.