Az autóját a tesztek előtt bemutató Force India már korábban is panaszkodott, hogy nem egyszerű megoldani az új fejvédő eszköz beépítését a 2018-as autóba.
Andrew Green, az istálló technikai főnöke elmondta, miért volt annyira fájó a Force Indiának a halo bevezetése: „Hatalmas kiadásokkal járt, mivel új vázat kellett építenünk. Nem láttuk előre, hogy ennyi változással jár ez az egész. Egy olyan csapat, mint mi, megpróbál legalább két évig használni egy vázat, már ha ez lehetséges.”
„Ebben a tekintetben rengetegbe került nekünk kifejleszteni és tervezni egy új vázat - így százezreket, ha nem egy millió dollárt fektettünk abba, hogy a halo rajta legyen az autónkon. Hatalmas kihívás volt mindenkinek, ránk pedig ez végképp igaz” - magyarázta a Motorsport.com-nak a brit szakember.
A váz újjáépítése mellett az autó légáramlatainak sem tesz jót az eszköz, ami újabb problémát okoz a csapatnak: „Aerodinamikai szempontból még mindig dolgozni kell rajta, mivel jelentős leszorítóerőt generál a hátsó szárny területére. Ez nem egy aero-elemnek készült, így egyáltalán nem kedvez nekünk ebben a kérdésben.”
„Nagyon sok munkát igényel, ha enyhíteni szeretnénk a problémákat, amiket okoz, és még mindig dolgoznunk kell ezen, és nem tudom, lesz-e valami elfogadható megoldásunk rá Melbourne-ig” - zárta a legfőbb problémával Green.