A szakember nemrég tisztázta az R.S.18-as körüli rejtélyeket, mondván, hogy az autó első stúdióképei nem fedték fel, hogy valójában milyen is lesz az igazán – erre a tesztekig, sőt, lehet, hogy az első versenyig várnunk kell, az alakulat mindenesetre szombaton már pályán is kipróbálta a modellt.
Noha az elmúlt két évben folyamatos előrelépéseket könyvelhettek el a mezőnyben, a megbízhatóság és a motorerő továbbra is kulcsfontoságú Enstone-ban, de Cyril Abiteboul szerint jó irányba haladnak ezen a téren is.
„A helyzet hasonló ahhoz, amit 2016-ban tapasztaltunk, amikor az erőforrás a 2015-ös evolúciója volt” – idézte az F1i.com a franciát. „2016-ra semmit sem tettünk félre, és ugyanez a célunk 2018-ban is. A szezonnyitóig tizenegyszer többet tudunk tesztelni, mint tavaly ilyenkor” – mondta Abiteboul, ám kiemelte, hogy kemény munkába kerül megfelelni az előírásoknak.
„Ezek nagyon agresszív célok, mert nagyon szigorúak a szabályok a motorok élettartamát illetően. Tudjuk, hogy nem lesz könnyű menet a tesztpadon nyert adatokat pályán mutatott teljesítményre konvertálni. Mindig van különbség a kettő között, ezt pedig leghamarabb a barcelonai teszt során fogjuk megismerni” – tette hozzá a Renault ügyvezető igazgatója.