Ki ne emlékezne a domináns dohányipari termékek reklámozására a száguldó cirkuszban? Leginkább a ’80-as, ’90-es években váltak ikonikussá a csapatokkal összenőtt cigarettamárkák. Gondoljunk csak a Lotus Camel-ruhájára, a McLaren és a Ferrari marlborós festésére, vagy a wokingiak későbbi, közel tíz éven át tartó West szponzorálására, de a Benetton (Renault) Mild Sevenje is ikonikussá vált, ahogy a Williamsen látható Rothmans felirat is.
2007-ig először csökkentek, majd a szigorú szabályozás miatt el is tűntek a versenyautókról a dohányipari hirdetések, azóta már ezt szoktuk meg. Ez azonban nem gátolta meg a Philip Morrist abban, hogy változatlanul komoly pénzekkel támogassa a Ferrarit, miközben valójában meg sem jelenik a vállalat neve a vörös autókon, csak a színvilága.
Most ismét visszatérnének a feliratok is, méghozzá az e-cigaretta ágazat (IQOS) miatt. A Philip Morris ismét meghosszabbította, közel 40 éves szponzori szerződését a Ferrarival 2021-ig. Az elektromos füstölő hirdetése részben a vállalat számára jó, marketing szempontból, részben pedig a dohányosokat szeretnék inkább a kevésbé egészségtelen variáció felé terelni.
„A Philip Morris (PMI) és a Scuderia Ferrari újra, 2021-ig meghosszabbítja eddigi, negyven éve fennálló partneri viszonyát, csak kissé átalakított formában. A fókuszt arra helyeztük, hogy minél inkább a dohányzásmentes világ legyen a cél. Hogy ezt elérjük, a dohányosokat igyekszünk a nikotinban nagyon káros mértékben gazdag cigaretták irányából a tudományosan is bizonyítottan kevésbé káros alternatívák felé terelni” – így szól a dohányipari vállalat közleménye.
A cég a következő hónapokban hozza majd nyilvánosságra, hogy pontosan milyen feliratokat jelenít majd meg az olasz versenyautókon. A célközönség minden esetben a felnőtt dohányzó szakasz.