DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Eddig pozitív meglepetés a Honda

A Red Bull idén a fiókcsapatával próbálgatja a Honda erőforrásait, ami eddig pozitív meglepetést okozott számukra. Helmut Marko megfogalmazása alapján nem kizárt a 2019-es szövetség.

A Formula-1-ben egyáltalán nem jól csengő név jelenleg a Honda, bár három évtizeddel ezelőtt minden csapat arra vágyott volna, hogy a japánokkal köthessen szerződést. A turbó-éra második esztendejében visszatérő, nagynevű japán gyártó azonban csúnyán megégett az elmúlt három évben.

A McLaren szövetségeseként három év alatt képtelen volt egy ütőképes motort összerakni, súlyos lóerőhiányt és még gyengébb megbízhatóságot produkált az egység (némi kivételt jelent talán a 2016-os szezon, amikor egyértelmű javulást mutatott a McLaren tempója és megbízhatósága). A wokingiak tavaly ősszel szakítottak a Hondával, amely a Toro Rossóval állt össze.

A Honda célja, hogy az év közepére elérje a Renault szintjét


Helmut Marko főtanácsadó, aki egyébként nagyon erősen kételkedik abban, hogy idén világbajnoki esélyes lenne a Red Bull, rengeteg pozitív jelet tapasztalt a Hondával kapcsolatban. „Eddig kifejezetten pozitív meglepetést okozott számomra. A Honda szinte hihetetlen elkötelezettséggel és lelkesedéssel dolgozik” – nyilatkozta Marko az Auto Motor und Sport szaklapnak.

„Úgy vélem, a japánok tanultak az elmúlt évek hibáiból. Eddig minden vizsgálaton stabilan teljesített a motor. Véleményem szerint simán lehetséges, hogy az évad közepére már a Renault szintjén teljesít majd az egység. Hogy a Red Bull maga is Hondára vált? A szabályok alapján már nyáron meg kell nevezni, melyik motorszállítóval dolgozunk együtt a következő évtől. Még van addig időnk, addigra azonban meghozzuk döntésünket” – adott kitérő választ a főtanácsadó.

Marko nyilván tart még 2017 megismétlődésétől, amikor is úgy szembesült a pályán problémák egész sorozatával a Honda, hogy a próbapadon ezek egyáltalán nem jelentkeztek. Igaz, azóta a rendszert gyökeresen megváltoztatták a japánok, sokkal jobban szimulálják a valós pályahelyzeteket, ennek is volt köszönhető a tavalyi, második féléves, látható fejlődés.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: