Tény, hogy a Mercedes és a Ferrari jóval többet költ a többi alakulatnál: 150 millió eurót használnak fel évről évre, míg a kisebb istállók ennek csak a töredékével, jóval kevesebb pénzzel gazdálkodhatnak.
„A legnagyobb sportok közül a Formula-1-ben van a legnagyobb eltérés az első és az utolsó között. Közelebb kell hozni őket egymáshoz” - kezdte nyilatkozatát Zak Brown az F1 gondjával.
„Egyáltalán nem szabályozzák a költségeket. Talán ma mi vagyunk az egyetlen ágazat a világon, ahol nincsenek megszabva az árak. A költségcsökkentésnek meg kell történnie és elsődlegesnek kell lennie” - mutatott rá az amerikai vezérigazgató egy esetleges megoldásra.
Brown szerint vannak tervek, de ezek sem teljesen világosak az F1 új vezetőségének részéről: „A Liberty megmondta a csapatoknak, hogy lesz szó motor áráról, költségvetési sapkáról, és pénzelosztásról. Erről a három dologról már beszéltünk, de azt például nem tisztáztuk, hogyan fog kinézni a pénzelosztás, hogy kitől, merre és mennyi összeg menne.”
„Ha az emberek több profitot termelnek másoknál, azt el kell fogadnunk. Ez egészen addig mehet, amíg nem költhetnek jóval többet a többieknél, mert ez hatalmas különbséget okoz a csapatok között” - mondta a McLaren vezérigazgatója a Mercedes és a Ferrari hatalmas összegeire utalva.
„Úgy gondolom, hogy a költségek behatárolása nagyon nehéz, de mindenképp a költségvetési sapka irányába kellene mennünk. Nyilvánvaló, hogy a motorok nagyon bonyolultak és drágák. Talán kellene egy független gyártó, ami a legjobb megoldást nyújtja a csapatoknak. Az erőforrások kérdése mindig nagyon összetett lesz. A FIA is egyszerűbb motort szeretne a jövőben, amit mi is támogatunk” - zárta nyilatkozatát Brown újabb ötleteivel.