Az új technika egy prototípusát eddig három csapat, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull tesztelte a Hungaroringen augusztusban. A kicsi, három milliméteres szenzort a pilóta kesztyűjének belsejébe ragasztják. Ez az eszköz mérni fogja a versenyző pulzusát, véroxigénszintjét, de emellett képes jelezni a testhőmérsékletet és a légzésszámot is. Az így megszerzett adatok segítségével az orvosok képesek a pilóták állapotát azonnal meghatározni egy esetleges balesetnél. A német Sport Bild beszámolója szerint alkalmazása már az idei szezontól lehetséges lesz, de kötelezővé csak 2019-től tehetik. A használatát egy az FIA által kiadott biometrikai standard fogja meghatározni, és a termékeknek az FIA által meghatározott biztonsági vizsgálaton kell átesniük.
„Feltettük a kérdést magunknak, hogyan tudnánk felhasználni a jelenlegi technológiát arra, hogy segítsük az orvosi csapatunkat, és ezzel a pilótákat is” – nyilatkozta az FIA megbízott versenyigazgatója, Laurent Mekies. „Ha tudjuk, hogy a versenyző mozog és lélegzik, akkor másképp tudjuk meghozni a döntéseket. Például hogy az autót gyorsan megmozdíthatjuk-e, hogy hozzáférjünk a pilótához, vagy inkább óvatosabban kell eljárnunk. A versenyzők támogatásukról biztosítottak minket ebben a biztonság növelése érdekében.”
A jelenlegi technológia arra szolgál, hogy nyomon kövessék a pilóták életjeleit, mindezt azután, hogy a baleset megtörtént. „Van olyan, hogy nem tudunk rögtön hozzáférni a versenyzőhöz” – mondta az FIA megbízott orvosi delegáltja, Dr. Ian Roberts. „Ha nem látjuk őt, vagy ha nem vagyunk közvetlenül mellette, akkor csak korlátozott információt tudunk szerezni. Ezzel az új technológiával amint megtörtént a baleset, azonnal adatokat tudunk szerezni. „Folyamatosan megfigyelés alatt van, a kezdetektől az első visszajelzésen át egészen az orvosi központig.”
Az új kesztyű működése is igen érdekes. Az érzékelő a Bluetooth legújabb verzióját használja, ami egy 500 méteres rádiuszban sugározza a jelet. A hardware 20 adatcsomagot tud másodpercenként küldeni, és saját energiaforrással bír, amit egy kis akkumulátor biztosít. Ezt az akkumulátort a pilóták úgy tudják feltölteni, hogy a kesztyűjűket egy olyan felületre teszik, ami automatikusan visszatölti az energiát. Az információkat, amit kódolnak, a kesztyűn tárolják, és ezt a csapatok le tudják tölteni, amikor a pilóta visszatér a bokszba.