DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Berger a Ferrari fenyegetőzése ellen

A korábbi Formula-1-es pilóta szerint a Scuderia kilépési fenyegetése káros a sorozatnak, sportszempontból öngól. Az osztrák érthetetlennek tartja a motorszabályok körüli civakodást.

A száguldó cirkuszban 1984 és 1997 között részt vevő, jelenleg a DTM főnökeként tevékenykedő Gerhard Berger éles kritikát fogalmazott meg Sergio Marchionnével, a Ferrari elnökével szemben. A vita a 2021-től életbe lépő, de jelenleg még kidolgozás alatt álló, új motorszabályok körül zajlik.

Az olasz vállalat elnöke ugyanis korábban kijelentette, ha számukra nem megfelelően alakul a szabályalkotás, akkor távoznak a Formula-1-ből. A Mercedes egyébként hasonlóan ellenzi a változtatásokat, de kevésbé harciasan lépett fel. Az FIA és a Liberty Media célja ugyanis új gyártók bevonzása és a kisebb csapatok segítése, amit csak a költségek jelentős lefaragásával lehet elérni. Ebben teljesen új motorok is szerepelnének, amivel jó eséllyel a Mercedes és a Ferrari a jelenlegi lépéselőnyét (a Renault-val és a Hondával szemben) elveszíthetné.

Berger szerint nem jó húrokat penget a Ferrari


„Kiszállási fenyegetések sosem fogják előrébb vinni a sportágat” – nyilatkozta Berger az Auto Motor und Sport szaklapnak. A tízszeres futamgyőztes ráadásul úgy érzi, öngólt rúgna magának a Ferrari, ha minden marad a régiben, mivel a Mercedes továbbra is előnyben van a vörösökkel szemben motorerő tekintetében.

A korábban a Ferrarinál hat évadot lehúzó Berger nem érti a politikai erősködést, mivel igazából a Mercedesnek lenne érdeke, hogy a dolgok a megszokott mederben folyjanak tovább. „A győztesnek megéri a sok költség. Mindenki más ráfizet, különösen a Renault és a Honda áll rosszul, utópisztikusnak tűnik, hogy a közeljövőben behozzák lemaradásukat. Mégis valamiért ellenzik a változást”.

Marchionne egy ellensorozat indításán töri a fejét, ez pedig végképp nem tetszik az osztrák ex-pilótának. „Ha szakadás történne és két sorozat indulna, annak nem lenne győztese csak két vesztese, ugyanez történt a kilencvences években az amerikai IndyCar szériában” – figyelmeztetett Berger.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: