A McLaren egyik visszatérő kijelentése volt a Honda-korszak három éve alatt, hogy a csapat valójában elsőrangú karosszériával rendelkezett, amelynek a legjobbak között volt a helye – azaz az elmaradó eredményekért kizárólag a motor gyenge teljesítménye és megbízhatatlansága okolható. A jövőre Renault-motorra váltó csapat azt is szimulálta, milyen sikereket ért volna el, ha már tavaly a francia erőforrást használja:
„A GPS-szel ezt könnyen meg lehet állapítani” – kezdte a Racer lapnak Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója. „Azt senki nem mondhatja meg, mi lesz a következő szezonban, de 2017-ben, ha a Renault-erőforrással rendelkeztünk volna, akkor a Red Bull körül szerepeltünk volna. Néhány versenyen előttük, néhány versenyen mögöttük, de kétségtelenül a környékükön.”
Persze ez az egyenlet sokkal összetettebb annál, hogy csak a motor legyen benne az egyedüli változó: „Végső soron nem tudhatod, hogy fog az autó viselkedni, ha felgyorsul. Általános elképzelésünk van róla, de az aerónkat nem erre a végsebességre dolgoztuk ki. Ha azt mondjuk, X-szel gyorsabbak lennénk, az csak motorra vonatkozik. Azt nem tudhatjuk, hogy fékezés alatt vagy kanyarban hogyan viselkedne az autó, mert máshogyan operálnánk a leszorítóerővel” – magyarázta Brown.
A Red Bull 2017-ben három versenyt nyert és 13 dobogós pozíciót gyűjtött, ami 368 ponttal a konstruktőri harmadik helyre volt elég. Ezzel szemben a McLaren 30 pontjával kilencedik lett az összetettben.