A sokak által Formula-1 legnagyobb koponyájának tartott Adrian Newey mérnöki pályafutása nagy sikereit – számszerűsítve tíz világbajnoki címet – a Williams, McLaren és Red Bull csapatokkal érte el. A Ferrarinak viszont sosem tervezett autót, pedig Maranello nem egyszer, hanem háromszor is megkörnyékezte.
„Közel voltam hozzá háromszor is, először még az IndyCarban töltött karrierem során, amikor a Ferrari úgy döntött, épít egy autót a sorozatba” – mondta Newey a Sky Sportsnak. A szakember a 80-as évek közepén, a Formula-1-be szerződés előtt ténykedett az akkor CART néven futó szériában, ahol szintén több bajnoki címet nyertek autói, érthető módon felkeltve az olaszok érdeklődését. „Felajánlották, hogy főtervezőként csatlakozzak a projekthez, de nem éreztem, hogy így kellene tennem, ezért ekkor visszautasítottam.”
A Williamsnél szerzett első három konstruktőri vb-cím után gondolta ismét úgy a Ferrari, hogy szüksége van a brit tervező tudására: „Jóval komolyabb volt, mikor Jean Todt felkért technikai igazgatónak 1996-ban. Akkor ajánlatot kaptam a maradásra a Williamstől, valamint a csatlakozásra a McLarenhez és Ferrarihoz is."
"Hosszasan elgondolkodtam, de mivel fiatal családom volt akkoriban, úgy döntöttem, az Egyesült Királyságban maradok (a McLarennél) – folytatta Newey, aki újonnan kiadott, How To Build A Car (magyarul Hogyan építsünk autót) című memoárja kapcsán bányászta elő az emlékeket. Ha a Ferrarit választja, azzal minden bizonnyal Ross Brawnt csapathoz és mérnökzseni státuszhoz vezető útját vágta volna el.
A könyvben leírja, hogy utoljára, 2014-ben „nevetségesen nagy” fizetéssel, „egy filmsztár életstílusához” illő feltételekkel csábította a Ferrari. Ugyanekkor a Mercedes is megpróbálkozott a kötelékébe hívással. Erre kontrázott rá a Red Bull azzal az ajánlattal, amely értelmében Newey továbbra is kiveszi részét a csapatmunkából, de F1-en kívüli, izgalmas projekteken (mint az Aston Martin Valkyrie) szintén dolgozik.
„Kétségtelenné vált, hogy a Renault messzire le van maradva a Mercedes mögött, és bizonyos mértékben a Ferrarihoz képest is, és nem látszott, hol van ennek a vége. Nem tűnt úgy, hogy a Renault költeni akar arra, hogy valóban megoldja a problémát, ami lehangoló és aggasztó volt. Nehéz helyzetbe kerültem, mert nem akartam elhagyni a Red Bullt, amelyre otthonomként tekintettem, és melyet Christian Hornerrel a Jaguar poraiból építettünk fel a jelenlegi formájába. De nem akartam azt sem, hogy a motorrészleg egyik kezünket a hátunk mögé kösse. Nagyon nehéz döntés volt, ráadásul a Ferrari hihetetlen ajánlattal állt elő. Sok álmatlan éjszakát okozott, amíg eldöntöttem, kihez menjek. Végső soron helytelennek éreztem volna, ha otthagyom a Red Bullt” – beszélt a harmadik kísérlet visszautasításáról Newey.
A szakember döntései azzal az eredménnyel jártak, hogy nem dolgozhatott együtt olyan versenyzőkkel, akikkel szeretett volna közös sikereket elérni. Sajnálja, hogy három pilótával sosem szerepelt egy csapatban: Michael Schumacherrel, Fernando Alonsóval, valamint Lewis Hamiltonnal.