A jelenleg is Red Bullnál dolgozó aerodinamikai szakember a lehető legjobbkor, 2006-ban csatlakozott az akkor még kiscsapatként működő istállóhoz. Többek között az ő nevéhez is kötődik a Dietrich Mateschitz által alapított gárda felemelkedése, az egész sportág által elismert tudásával ugyanis négy konstruktőri és négy egyéni világbajnoki címhez segítette csapatát. A 2010-től tartó sikerszéria azonban az új motorformula bevezetésével 2014-ben megszakadt, ez pedig annyira megviselte a szakembert, hogy hiába kereste fel őt eközben – vélhetően jóval nagyobb fizetéssel - a Mercedes és a Ferrari is, mindkettőt elutasította.
„Volt ez a motorokat érintő változás 2014-ben” – nyilatkozta a BBC-nek. „ Az új hibridek, melyek szerintem semmi jót nem tettek a sportnak. Nagy teljesítménybeli eltérések alakultak ki az erőforrások között, mi a beszállítónkkal pedig kudarcra voltunk ítélve. Ez eléggé letargikus volt számomra. A Ferrari és a Mercedes is felvette velem a kapcsolatot, ez pedig elgondolkodtatott.”
A szakember azonban végül nem hagyta ott szívéhez nőtt csapatát, mely több évig tartó sikerességéhez ő is közvetlenül hozzájárult. „A semmiből felépítve apai köteléket éreztem a Red Bull, az ott dolgozó emberek iránt. Nagyon szoros és mély kapcsolatot élhettem át Christian Hornerrel, így olyan érzés volt, mintha egy családot hagynék magam mögött.”
Végül Newey hozzátette, egyáltalán nem tetszik neki a jelenlegi motorformula, és örülhetünk, hogy több év után végre nem egy istálló dominálja a mezőnyt. „Szerintem idén szerencsések voltunk. Két csapat, a Mercedes és a Ferrari vívott csatát a világbajnokságért, de ez az első év a hibrid-korszak kezdete óta, hogy ilyen történik.”