Amikor a nyári szünet környékén először kipattant az ügy, miszerint a Renault gyári alakulata leszerződteti (az FIA-nál viselt tisztségéből alig valamivel korábban távozó) Marcin Budkowskit a mérnöki gárdájába, nagy perpatvar keveredett. Korábbi munkájából kifolyólag, egészen behatóan ismeri az összes rivális istálló mérnöki megoldásait.
Természetesen ez komoly feszültségeket gerjesztett a többi csapat körében, ugyanis erre vonatkozólag semmilyen szabályozás nem volt a Formula-1-ben korábban, kis túlzással akár azonnal is kezdhetett volna a franciáknál a mérnök. Végül köztes megoldást találva „csak” áprilisban kezdi meg a munkát a Renault-nál.
A gyári istálló főnöke szerint a szakember megszerzésének semmi köze nem volt a belső titkokhoz. „Megértem a csapatok szkeptikus hozzáállását, de nem szerződtetnénk egy embert ügyvezető igazgatónak pusztán amiatt, mert többet tud más istállókról” – nyilatkozta Cyril Abiteboul a Motorsport.com szaklapnak.
„A képességei és a tapasztalata miatt akartuk őt, önmagáért beszél fantasztikus önéletrajza, a Formula-1-en kívül is kiváló eredményeket mutatott már fel. Éppen tökéletes a Renault jövőbeli felépítéséhez. Nem érdekelnek a rivális versenyautók titkai, ennek egyik fontos jele, hogy elszigetelten kezeljük őt áprilisig mindenféle karosszéria-fejlesztési feladattól” – tette hozzá a francia szakember.
„Januártól már mi álljuk a fizetését, de több, mint három hónapon át nem vesz részt a Formula-1-es aerodinamikai fejlesztésekben. Addig más versenyágakban szereplő autóinkat fejlesztgeti. Áprilistól pedig Enstone-ban is kezdheti a munkát, fő feladata az lesz, hogy nagyon erős középcsapatunkat az élmezőnybe vezesse. Ambícióink szerint 2020-2021 környékétől szeretnénk a világbajnoki címért harcolni” – zárta gondolatait Abiteboul.
Az ügy még így sem egyszerű, mivel érdekes elképzelni, hogy a Renault-nál dolgozik már egy olyan egykori FIA hivatalnok, aki töviről hegyire ismeri az összes többi versenyautó minden egyes porcikáját és mindezt a francia istálló még részben se használja ki.