Az Ezüst Nyilak csapatfőnöke szerint továbbra is a pénz a legsarkalatosabb pontja a Formula-1 2020 után következő jövőjével kapcsolatos vitáknak. A Liberty Media azon szándéka azonban, ami szerint néhány év múlva a pénzek újraosztásán kívül költségvetési sapkát is bevezetnének, a nagyobb istállók ellenállásába ütközött, mint például a Ferrari és a Mercedes.
A Ferrari egyenesen kilépéssel fenyegetőzik, de a németek is elhintették, ha nem a kívánt irányba haladnak a tárgyalások, az olaszokkal együtt távozhatnak a száguldó cirkuszból. A kis- és középcsapatokat ugyanakkor védeni kellene a pénzügyi ellehetetlenüléstől, ez pedig komoly érdeksérelem valamelyik oldalnak.
Toto Wolff a költségek maximalizálásának ügyében engedékenyebbnek tűnik. „Tudjuk, hogy a kisebb istállók szenvednek a kevés bevétel miatt, olyan megoldást kellene találni, ami mindenkinek jó. Nem vagyok a költségvetési sapka ellen, de csak akkor, ha azt a megfelelő módon, szigorúan ellenőrzik is, erre egy igazán megfelelő rendszert kell kitalálni”.
„Nem szeretnénk egy év leforgása alatt 30%-kal leépíteni a dolgozóink számát és természetesen nem akarjuk feladni a teljesítménybeli előnyünket sem. Valami a másik oldalon is legyen. Ezek a megbeszélések barátságosan kezdődtek, de különböző állásponton vagyunk. A Formula-1 kedvéért nyilván megtaláljuk majd a közös megoldást” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
A német istálló rengeteget invesztált az új, V6-os turbómotor fejlesztésébe, nyilván nem szeretnék az előnyüket elveszíteni. Ugyanakkor pusztán emiatt nem állnak ellen a megfelelő változásoknak. „Szeretjük a kihívásokat, állunk elébe. Tudjuk, hogy a jelenlegi szabályozásnak vannak hiányosságai, szükség van az élen a harcra, nem ijedünk meg ettől” – tette hozzá Wolff.