A versenyzők nagy része - köztük Vettel is - egyetért abban, hogy 2018-ban nem lesznek szépek az autók az FIA új biztonsági intézkedése miatt. Ugyanakkor azt is bele kell számítanunk a dologba, hogy az autók egyre gyorsabbak, és így a sport is veszélyesebb. Az FIA célja pedig az, hogy ne történjen még több halálos vagy maradandó sérülés az F1-ben, még ha ez a szépség rovására is megy.
Adrian Newey a halo pozitívumaival kezdte nyilatkozatát: „Be kell ismernem: vegyes érzésim vannak a halót illetően. Egyrészt jó dolog, hogy valamit teszünk azért, hogy az autó biztonságosabb legyen. Borzasztó, mikor valaki komolyan megsérül vagy meghal. Három éve részt vettem Justin Wilson temetésén, és szörnyű volt látni a fájdalmat a családtagok arcán. Tehát biztonságosabb tőle az autó, ami valóban becsülendő.”
A brit szakember szerint előbb vagy utóbb ki kell találni valami mást a halo helyett: „A mérnöki énem azt mondja, hogy ez egy esetlen és csúnya megoldás, és ennél mindenképp valami jobbat kellene kitalálni. Véleményem szerint ehhez még viszont kell egy kis kutatómunka. A vadászgépszerű tető talán sokkal szebben nézne ki, de akkor már zárt pilótafülkés versenyzésről beszélnénk.”
„Ami fontos: bármit csinál az F1, annak megfizethetőnek kell lennie az alacsonyabb kategóriákban is, mert miért lenne kevésbé értékes egy Formula Ford pilótáé, mint egy F1-esé?” - folytatta gondolatmenetét Newey.
A Red Bull mérnöke kimondta, amit már nagyon sokan előtte: „Kell találnunk valami átmeneti megoldást, de nincs mentség, ez bizony csúnya. A művészi énem nem tartja szépnek.”