Korábban is jellemző volt a Toro Rosso istállóra, hogy az év elején aránylag jó teljesítménnyel rukkolnak elő, ám az évad második felére általában visszaesést tapasztalhattak a rajongók. Ezúttal is megfigyelhető volt a tendencia, de egy-egy jobb eredmény a második félévben is kifutott az istállónak.
Éppen az egyik ilyen kitűnő teljesítmény után zuhant össze a Toro Rosso. Szingapúrban Carlos Sainz kiváló versenyzést követően a negyedik helyen ért célba. Onnantól pedig egészen az idény végéig már csak egyetlen pontocska sikeredett, Kvjat Austinban lett tizedik. A közvélemény a Renault-motorok sorozatos meghibásodásaira fogja a gondok forrását, de közel sem kizárólag a franciák voltak a hibásak.
A csapat szerkezete a pilótakérdés során eleve megbomlott, Kvjatot először kétfutamnyi kényszerszabadságra küldték, majd Sainz átigazolt a gyári Renault-hoz. Először érkezett Pierre Gasly, majd Brendon Hartley, aztán egyetlen versenyre visszatért Kvjat, akit végképp kirúgtak (éppen egy pontszerzést követően) és a Gasly-Hartley párossal fejezte be a szezont végül a gondok tömkelegével sújtott fiókcsapat.
„Nehéz bármit is mondani erről. Túl egyszerű lenne a hajrában tapasztalt minden nehézséget a Renault-ra kenni. Egyik probléma jött a másik után, aztán csak egyre nőtt a hátrányunk. Sokszor nem találtuk a tapadást, a hátsó gumik pedig gyorsan túlmelegedtek” – kezdte elemzését Pierre Gasly, aki jövőre is marad a csapatnál, Hartley-val egyetemben.
„Jövőre nagyot kell előrelépnünk a versenyautóval. 2018-ban a Hondával való együttműködés kimondottan segíthet ebben. A japánok az elmúlt hónapokban jelentősen feljavultak, a téli szünetben pedig folytatják ezt. 2018-ban meglepetést fognak okozni a motorral, ezt írtam a karácsonyi kívánságlistámra is” – zárta nevetve Gasly.