A 2017-es szabálymódosítások következtében idén visszatértek az autókra a néhány évvel korábban betiltott motorborítás-nyúlványok, azaz cápauszonyok. A régi-új elem nem nyerte el a rajongók tetszését, így a rajtrács résztvevői már az év kezdetén megegyeztek: a cápauszony csak az idei szezonban szerepel az autókon, jövőre betiltják azt.
Ahogy azonban a szezon haladt, a Formula-1 kezdett megbarátkozni az uszonnyal: a megkülönböztethetőség érdekében kötelezően felkerült az elemre a versenyzők nevének hárombetűs rövidítése, a csapatok pedig hirdetési felületként eladták a szponzoroknak. Az istállók aztán hajlani kezdtek afelé, hogy 2018-ban mégiscsak megtartsák a cápauszonyt – ennek tudatában kezdték el tervezni új autóikat, a csapatok részvételével zajló Stratégiai Csoport pedig azon ügyködött, hogy az előírások ismét szabályossá nyilvánítsák az elemet.
Egyetlen csapat, a McLaren azonban nem állt be a tervezet mögé: ők sem akarták eltüntetni a cápauszonyt, a jelenlegi, nagyméretű idom helyett azonban kisebb kiterjedésű elemet preferáltak. Mivel a következő évi szabályok módosításához ilyen késői időpontban teljes egyetértésre van szükség, innentől a csapatok kompromisszumos megoldásról kezdtek tárgyalni, mivel azonban nem tudtak dűlőre jutni, a héten eldőlt: az Autosport lap számolt be róla, hogy a technikai szabályzatba nem kerül vissza a cápauszony, tiltott lesz a következő évben.
„Nem értem, miért döntött úgy mindenki, hogy olyasmit tesz, ami ellenkezik a szabályokkal” – idézi az Autosport a cinikus hangvételben nyilatkozó Eric Boullier-t, a McLaren versenyigazgatóját. „Hónapokkal ezelőtt meg lett szavazva, hogy nem lesz cápauszony, illetve afféle miniatürizált cápauszony lesz. Ez szerepel azóta a jövő évi szabályokban.”
„Sok csapat azt hitte, újra meg fog változni, és megtartjuk a nagy méretű uszonyt. Aztán szóba került, hogy legyen Mercedes-stílusú uszony, végső soron pedig mi csak emlékeztettünk mindenkit, mi lett megszavazva hat hónappal ezelőtt. Az emberek most panaszkodnak, hogy változtatni kell, hiszen már a célcsatornában is dolgoztak rajta. Ismerték a szabályokat, vitának nincs helye” – mossa kezeit a McLaren, amely alaposan megdolgoztatja a csapatokat, akik cápauszonnyal együtt tervezték meg előrehaladott fázisban levő jövő évi konstrukcióikat.
A másik népszerűtlen aerodinamikai elem, a T-szárny sem lesz az autókon jövőre – ennek megtartásához nem is ragaszkodtak a csapatok.