Érdekes változás történt a Formula-1 berkein belül, ugyanis még hónapokkal ezelőtt konszenzussal arról döntöttek a csapatok és az FIA is, hogy jövőre betiltásra kerül az aerodinamikailag hatékony, de a pilóták és a szakértők döntő többsége által csúnyának tartott cápauszony.
A legutóbbi tanácskozás után azonban az FIA úgy döntött, újra megfontolja a betiltás visszavonását, miután egyeztetett az istállók képviselőivel. Úgy tűnik, a csapatok álláspontja megváltozott és már nem feltétlenül akarják betiltani a hátsó szárny előtti elemet. Ennek oka pedig egészen prózai.
Az istállók elégedetlenek ugyanis amiatt, hogy kötelezően nagyobb méretben kell az idei évtől a rajtszámokat a versenyautó több pontján is feltüntetni, így jóval kevesebb igazán értékes szponzori felület marad bérbeadásra. A Spanyol Nagydíj óta van ugyanis ez a szabály, hogy a rajongókat segítsék a pilóták könnyebb azonosításában.
A hiányzó szponzori felületet pótolhatja valamelyest a nagyméretű cápauszony. Andy Green, a Force India technikai igazgatója jelentette ki, hogy a többi csapat támogatását élvezve nyújt majd be előterjesztést az F1 Stratégiai Csoportjának, hogy a cápauszonyra helyezhesse jövőre (is) mindenki a pilóta azonosító betűjelét és rajtszámát.
„A szabály szövegének változtatását próbáljuk elérni, hogy a cápauszony továbbra is lehetőség legyen a szponzori felületek hirtelen csökkenése miatt. A Stratégiai Csoport következő tanácskozásán hozzuk elő az indítványt, ami a csapatok teljes támogatását elnyerte” – nyilatkozta Andy Green. Az FIA egyébként rugalmasnak tűnik cápauszony ügyben, de a T-szárnyakat mindenképpen be akarja tiltani a testület továbbra is.