DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Miért nem változtatna a Renault a szabályokon?

Ugyan időnként egy-egy futamgyőzelem összejön a Renault-nak motorszállítóként, de 2014 óta egyértelműen kiesett a nagy esélyesek közül. Miért akarja mégis a problémás formula megtartását?

A rajongók első hallásra kevésbé értik, miért ragaszkodik a jelenlegi motorszabályokhoz a Renault, miközben egyértelműen 2014 óta folyamatosan szenved a francia vállalat. A turbóéra beköszönte óta ugyanis csak részsikereket tud felmutatni és minden évben a lóerőhátrány mellett a gyenge megbízhatóság is jellemzője az erőforrásnak.

Idén végképp kijött a különbség, különösen az első félévben, a Mercedes és a Ferrari tempóban és megbízhatóságban is jóval a Renault előtt jár. Igaz, Max Verstappen ősszel szerzett két futamgyőzelme valamelyest szépségtapaszt jelent, de a jobb sebesség ellenére még mindig gyenge megbízhatóságot mutat a francia motor.

Ugyanakkor nem értenek egyet a tervezet új motorkoncepcióval, ami 2021-től kerülne bevezetésre. Miért? „Már megint egy új motorformula vár ránk. Ez azt jelenti, hogy új fejlesztések, új projekt, valószínűleg több ember szükséges hozzá és jóval több befektetett pénz” – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault főnöke.

A Renault magabiztos, hogy 1-2 éven belül megoldja a megbízhatósági gondokat


„A második probléma, hogy nem tudjuk, hogy fog kinézni a Formula-1 2021-ben. A karosszéria és a tervezett költségvetési megkötések is változhatnak, valamint a pénzek elosztása a csapatok között. Nem láthatjuk még a teljes képet. Megvan a motorkoncepciónk, de csak akkor tudjuk megítélni az egészet egyben, ha a puzzle minden elemét együtt látjuk” – tette hozzá a francia szakember.

„Kicsit az ismeretlenbe megyünk bele. A mai nézetemmel azt kell mondanom, nem szeretem az MGU-H-t. De 2020-ig ezt a problémánkat már bizonyára megoldjuk, onnantól mind a gyártónak, mind a partnereknek olcsóbbá válnának a dolgok. Aztán megint kezdődik minden elölről a nulláról egy teljesen új motorkoncepcióval. Megint lesznek gyártók, akik hamar megtalálják a megoldást, ami megint kétfelé osztja majd a mezőnyt. Nem látom okát, amiért dobni kellene a jelenlegi megoldásokat” – tekintett előre Abiteboul.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: