Fél óra kellett az első szabadedzésen, hogy megdőljön az interlagosi pálya valaha futott legjobb körideje, Rubens Barrichello 2004-es 1:09,822-je: a két hete már négyszeres világbajnok Lewis Hamilton 1:09,672-t teljesített lágy gumin (a hétvége középső keverékén), amely csúcs több alkalommal is megdőlt a hátralevő egy óra során. Mikor az edzés féltávján az autók szokás szerint kivétel nélkül visszatértek a bokszba a kezdeti etapok után, Hamilton már 1:09,445-tel vezetett csapattársa, Valtteri Bottas, valamint Felipe Massa, Sebastian Vettel és a két Red Bull előtt.
Miután friss abroncsokon a mezőny visszatért a pályára, Bottas – már lágy helyett szuperlágy gumin – 1:09,329-re csökkentette a csúcsot, de nem sokáig maradt az élen. Lewis Hamilton 1:09,202-es eredménnyel követelte vissza az első helyet. A brit versenyzőnek volt egy forró pillanata: az utolsó előtti kanyarban az őt megelőző Nico Hülkenberggel akadt félreértése, a fűre kellett húzódnia, hogy ne ütközzenek össze.
Az első két pozíciót a 90 perces tréning végéig megtartotta a két Mercedes – 79 körrel a csapatok közül a legnagyobb távot is ők teljesítették –, fél másodperces hátrányban Kimi Raikkönen végzett a harmadik pozícióban. A finn nem használt lágy abroncsot a szabadedzés során, akárcsak a negyedikként végző Max Verstappen. A mexikói győztes csapattársa, az MGU-H cseréje miatt 10 rajthellyel hátrasorolt Daniel Ricciardo ötödik lett, csupán hatodik pozícióban végzett Sebastian Vettel, aki megforgott az első 30 percben.
A visszavonulását bejelentő, utolsó Brazil Nagydíját teljesítő Felipe Massa hetedik hellyel kezdett, két McLaren – előrébb, a nyolcadik helyen Stoffel Vandoorne végzett – és az általuk közrefogott Esteban Ocon végzett még a legjobb 10 között.
Mindössze 17 perc telt el a szabadedzésből, mikor Brendon Hartley Toro Rossójának motorjából sűrű fehér füst tört elő. Az új-zélandi pilóta, aki múlt héten második világbajnoki címét szerezte a WEC-ben, a pálya utolsó kanyarjait teljesítette, majd a célegyenesben húzódott félre egy megnyitásnál. Az autót gyorsan letolták, de a versenyirányítás a biztonság érdekében virtuális safety cart rendelt el. Hartley volt az egyetlen versenyző, aki mért időt nem teljesített az edzésen, csupán 2 kör szerepelt neve mellett. Csapattársának, Pierre Gaslynek is problémái voltak, ő mindössze 5 kört tett meg, a két Toro Rosso szerepelt az eredménylista alján. Szokatlanul gyengén szerepelt a 15-16. helyeken végző két Renault is.
Három beugró versenyző kapott lehetőséget az első szabadedzésen: a Mercedes juniorprogramjában szereplő George Russell, a GP3-as bajnok a Force Indiába ült be. A 19 éves angol pilóta a hungaroringi teszten a Mercedes autóját vezette, versenyhétvégén azonban most szerepelt először. Russell meglepően elöl, 12. helyen végzett, csak 0,6 másodperccel futott rosszabb kört Oconnál. Sokadszor ült már autóba péntek délelőtt a Ferrari pártfogoltja, Charles Leclerc, aki jobb köridőt teljesített a másik Sauberben ülő Marcus Ericssonnál.
Magyar idő szerint a második szabadedzés 17 órakor kezdődik, eseményeit a Formula.hu-n követhetitek.
Az edzés történései percről percre itt olvashatók vissza.
Az első szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Körök | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 109.202 | 36 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 0.127 | 43 |
3 | Kimi Raikkönen | Ferrari | 0.542 | 32 |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 0.548 | 31 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 0.626 | 38 |
6 | Sebastian Vettel | Ferrari | 0.782 | 32 |
7 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 0.900 | 28 |
8 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 1.200 | 26 |
9 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1.252 | 36 |
10 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1.274 | 24 |
11 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1.430 | 42 |
12 | George Russell | Force India/Mercedes | 1.845 | 29 |
13 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1.986 | 29 |
14 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 2.261 | 30 |
15 | Carlos Sainz | Renault | 2.265 | 32 |
16 | Nico Hülkenberg | Renault | 2.406 | 35 |
17 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 2.600 | 32 |
18 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 2.696 | 28 |
19 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Renault | 4.832 | 5 |
20 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Renault | - | 2 |