DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Az új motorszabály a Red Bull kedvére tesz?

Évek óta több szakértő is szidja a jelenlegi motorszabályokat, mivel az erőforrás túlságosan bonyolult, halk és drága is. A Red Bull élen járt ebben, most azonban lelkesen várja a változást.

2014 óta szinte nem telt el úgy év, hogy a Red Bull ne fenyegetőzött volna az F1-ből való kilépéssel, ha nem változtatnak záros határidőn belül a jelenlegi bonyolult rendszerű erőforrásokon, amiknek hangjuk sem igazán van és ráadásul még rendkívül drágák is. Ez egyáltalán nem fért bele a költségcsökkentési elképzelésekbe. (Bernie Ecclestone egyébként úgy véli, költségvetési sapka ide, vagy oda, a nagyobb csapatok úgyis kijátsszák majd a rendszert.)

A múlt heti, párizsi tanácskozás óta azonban felragyogott a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, aki nagyon bízik abban, hogy a száguldó cirkusz jó irányt vesz 2020 után az erőforrások terén. A tervezet szerint ugyanis a motorok jelentősen hangosabbak lesznek és jóval megfizethetőbbé válik fejlesztésük és gyártásuk.

Az erőforrások jóval több szabványosított komponenst tartalmaz majd, ami bizonyára jelentősen csökkenti majd a költségeket a V6-osoknál néhány éven belül. „Nagyon biztató irányt vehetnek a szabályok. Természetesen a legjobban azt szeretném, ha a hangos V10-es és V12-es szívómotorok térnének vissza. De a modern világban én egy dinoszaurusznak számítok, továbbra is a V6-os turbókra esik a választás. De a motorhangnak hatalmas szerepe van, annak vissza kell térnie a Formula-1-be” – nyilatkozta Christian Horner.

A Red Bull akár saját motor építésébe is belefoghat


„Független csapatként remek hallani, hogy a partnercsapatok sem kerülnek hátrányba, teljes lesz az egyenlőség még az elektronika terén is. Az FIA ezzel azt éri el, hogy ezt a komponenst homologizálni kell és pontosan olyan lesz, mint a gyári istállóknak. Szabványos lesz a turbó is, jóval kevesebb variációt hoznak a különböző motorok” – tette hozzá a csapatfőnök.

„Az FIA láthatóan csökkenteni kívánja a fennálló különbségeket a legjobb és leggyengébb csapatok között. A legnagyobb befolyásunk a karosszériára lesz, most a saját kezünkbe vehetjük a sorsunkat. Ettől függetlenül még mindig úgy gondolom, a legfontosabb még mindig a pilóta, a második a csapat és az aerodinamika és utána jön csak az erőforrás – ami a jövőt illeti” – tért ki a Red Bull számára jelenleg legjobb hírre Horner.

Köztudott, hogy Adrian Newey versenyautói nagyon erősek szoktak lenni aerodinamikailag, nem csoda, hogy a Red Bull vezetése nagyon is lelkes a tervezet hallatán. A Cosworth, az Ilmor és a Porsche is érdeklődni kezdett az F1 irányt, így új gyártók érkezésére is számíthatunk.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: