A McLaren-Honda az utóbbi három évben sajnálatos módon csak árnyéka volt korábbi önmagának, bár a szerződéskötés nyilvánosságra hozásakor a szakértők döntő többsége 2-3 éven belül nagy sikereket jósolt a formációnak. A japánok azonban nem birkóztak meg jól a modern, bonyolult Formula-1-es motorral és apró részsikereken kívül semmi sem sikerült.
Eric Boullier, a McLaren csapatigazgatója óvatos optimizmussal várja a brazil hétvégét, bár a Mexikóban mutatott tempó kifejezetten figyelemre méltó volt. „Elméletileg ez a pálya kihozhatja az erősségünket, sokkal inkább, mint az elmúlt két-három helyszín. A pilóták és az egész csapat is nagyon várja, hogy a remek brazil közönség előtt pályára gurulhassunk”.
Vajon a motorok ezúttal megbízhatóan fognak teljesíteni? „A két egymást követő verseny után az utolsóelőtti helyszínre, Brazíliába utazunk. Legutóbb, Mexikóban kifejezetten pozitív hangulatban zártuk a versenyt, Fernando nagyon értékes ponttal gazdagodott. Interlagosban még jobban szeretnénk szerepelni, ez a történelmi pálya igen rövid, de kihívásokkal teli” – nyilatkozta Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es projektjének vezetője.
„Tele van lassú, elnyújtott kanyarokkal, emelkedőkkel és lejtőkkel, az előzés egyáltalán nem könnyű. Az erőforrás megfelelő beállítása kulcsfontosságú lesz, hogy az autó kiválóan vezethető legyen a teljes kör során. Brazília mindig is különleges hely lesz a Honda számára, mivel nagyszerű, közös történelmünk van Ayrton Sennával. Meleg fogadtatásban van részünk minden alkalommal, amikor csak idelátogatunk, így kettőzött erővel szeretnénk megmutatni, hogy jók vagyunk” – tette hozzá a japán szakember.
Valóban van mire emlékeznie a Hondának, 1988-ban, 1990-ben és 1991-ben is a japán erőforrással nyert világbajnoki címet a brazil legenda, hazai nagydíját pedig 1991-ben és 1993-ban nyerte meg Senna, igaz, utóbbit már Ford-motorral.