Csapattársához, Max Verstappenhez képest teljesen elveszett a szombati időmérő edzésen, mindössze a hetedik pozíciót érte el és közel egy másodpercet kapott a hollandtól, aki második helyen végzett és közel volt a leggyorsabb Sebastian Vettelhez is. Ricciardo számára érthetetlen a visszaesés, a gumik egyszerűen nem akartak működni alatta.
Még hátrébb kerülhet Ricciardo a rajtrácson, ugyanis csapata, a jelenleg az autójában dolgozó Renault-erőforrás sok megtett kilométere miatt fontolgatja, hogy kicseréli az egységet és egy új, fejlesztett variánst szerelnek be az ausztrálnak, vállalva ezzel a rajtbüntetést az egyébként sem túl fényes időmérő után.
A taktikai megfontolásokon túl az óvatosság is szerepet játszhat a bikák döntésében, ugyanis a szombati napon két súlyos Renault-motorhibát is láthattunk a fiókcsapatnál. Mind Brendon Hartley, mind Pierre Gasly autójában szinte teljesen ugyanúgy ment tönkre a francia erőforrás és ez óvatosságra inti az anyacsapatot is.
„A Toro Rosso problémái ezen a hétvégén nekünk is intő jel, kétségeink vannak azzal kapcsolatban, hogy többet futott erőforrásaink mennyit bírnak. A hétvégén az autómban dolgozó motor már élettartama végét közelíti, ezen a pályán pedig a nagy tengerszint feletti magasság miatt jobban is kell pörögnie. Tudtuk, hogy itt nagyobb a motorhiba kockázata, de ezen a hétvégén már többet is láttunk ebből” – nyilatkozta Daniel Ricciardo.
„Igyekszünk mérlegelni, hogy vállaljuk a rizikót és elrajtolunk ezzel a sokat használt motorral és azt kockáztatjuk, hogy a versenyen valami történik vele, vagy inkább a büntetés árán újat szerelünk be és valószínűleg ezzel Brazíliában megússzuk a rajtbüntetést. Ezt kell mérlegelnünk, egyelőre nem döntöttük el” – mutatott rá a lehetséges két útra az ausztrál.
„Ha az első sorból rajtolnék, biztosan nem gondolkoznánk és vállalnánk a kockázatot. De ha az eszemre hallgatok, inkább itt jöjjön az a büntetés, ahol egyébként sem teljesítettem jó időmérőt és akkor Brazíliában megtérülne az áldozat. Vasárnapig eldöntjük” – tette hozzá Ricciardo.