DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
F1

FIA: Verstappen kérjen bocsánatot!

A Formula-1 versenyigazgatója, Charlie Whiting bocsánatkérést vár Max Verstappentől a versenybírákat érintő sértései miatt, egyiküket különösen személyeskedve támadta a holland pilóta.

A teljes versenybíróság ellen kikelt Max Verstappen, miután Austinban az utolsó körös, a regulák szerint szabálytalan manővere miatt utólag öt másodperces büntetésben részesítették, így elveszítette harmadik helyét Kimi Raikkönennel szemben. Garry Connellyvel szemben különösen sértő kifejezéseket használt, idiótának és mongolnak nevezte a kipécézett FIA-versenybírót.

Vettel tavaly egy alkalommal a rádióján kelt ki magából az FIA egyik döntése ellen (éppen Mexikóban). Nem sokkal később azonban a német pilóta hivatalos levélben kért elnézést mind Whitingtól, mind az FIA-tól. Ezt hiányolja most a versenyigazgató. „Seb a kisebb kirohanásáért utólag elnézést kért egy terjedelmes levélben. Nem hallottunk egyelőre hasonlót Maxtól, pedig szerintem meg kellene tennie” – mondta el véleményét Verstappen véleménynyilvánításáról Charlie Whiting.

A következetlen bírói döntéseket firtató támadásokat sem hagyta szó nélkül a versenyigazgató. „A pálya elhagyása önmagában még nem sérti a szabályokat. Ám ekkor a pilótának biztonságosan kell visszatérnie a pályára és úgy, hogy ebből nem származott előnye” – kezdte elemzését Whiting.

Verstappen nem kért bocsánatot, pedig Whiting szerint illene


„Ebben az esetben az előnyszerzés része volt fontos. Számos alkalommal elhagyták pilóták a pályát a verseny, az időmérő és az edzések során is, ezeket nem is vizsgálták meg a stewardok, mivel senkinek nem származott ebből előnye. A bírák azonban úgy érezték, Verstappen esetében előnyszerzés történt, rövidített a pályán és egyértelműen a pályán kívül hajtotta végre az előzést. Technikailag könnyű volt a döntést meghozni, de érzelmileg nem, mert gyorsan kellett dönteni” – mutatott rá a lényegre a versenyigazgató.

„Nem könnyű meghúzni a határvonalat, hogy pontosan hogyan közelítsük meg a büntetések tényét, mivel természetesen minél inkább szeretnénk hagyni a pilótákat egymás ellen versenyezni. Ebben az esetben nyilvánvalóan előnyt szerzett a pálya elhagyásával. A többi esetben ez nem történt, így nem beszélhetünk a konzisztencia hiányáról. Az egyetlen eset, amikor abszolút nyilvánvaló volt az előnyszerzés, az a büntetett pilótával kapcsolatos döntésünknél történt” – tette hozzá Whiting.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: