Kattints ide, ha kíváncsi vagy arra, hogy Max Verstappen miért kerülhet bajba büntetése után, itt pedig a holland nemhivatalos bocsánatkérését tudod elolvasni.
A Jordan és a McLaren korábbi szakembere, Gary Anderson hosszú cikkben fejtette ki véleményét a mögöttünk hagyott austini hétvégéről, amelyben megdicsérte Lewis Hamiltont, kicsit sajnálkozott a Ferrari teljesítménye miatt, valamint kifejezte nemtetszését a verseny előtti pilótabemutató kapcsán. Gondolatainak legsarkosabb része azonban természetesen(?) Max Verstappen előzésére és büntetésére vonatkozott. „Mindenkinek megvan a véleménye, de az én szemszögemből a pálya határaira vonatkozó szabályok és azok alkalmazása a vicc kategóriába tartozik” - írta az exmérnök az Autosport oldalán.
„Az edzéseken és az időmérőn a 9-10-es valamint a 19-es kanyarokban egyértelmű lett a nézők számára, hogy a pilóták a pálya nagyobb részét használják, mint azt a fehér vonalak engednék. Ha látjuk ezt, és a tévékommentátorok csak panaszkodnak emiatt, sürgősen itt az idő az FIA számára arra, hogy mindenkit megbüntessen, aki a fehér vonalat négy kerékkel átlépi. Legyen ez, vagy hagyjuk a pilótákat versenyezni, és úgy használni az aszfaltborítást, ahogyan ők szeretnék. De véletlenszerűen büntetni versenyzőket néhány pálya néhány kanyarjában teljesen rossz.”
Ahogyan Martin Brundle is megfogalmazta, Anderson szerint is sokkal többről volt szó annál, mint hogy öt perc alatt döntést lehetett volna hozni. „A rendelkezésükre álló idő alatt nem tudták megfelelően átbeszélni a történteket, ilyen nagy dolgot azonban sokkal komolyabban meg kellett volna vitatni.” A szakember szintén felhozta a gyakran emlegetett következetlenséget, ezért azt javasolja a szabályalkotóknak, hogy minden kanyarba építsenek be egy pályaelhagyást észlelő szenzort, esetleg az autókba szereljenek érzékelőket, a kanyarokban pedig felfestett, mágneses vonal jelezné az FIA felé a szabálytalanságokat.