Két szempontból is rendkívül balszerencsés volt a négyszeres világbajnok a suzukai gyújtógyertyahibával. Először is a probléma túlságosan későn derült ki, előtte ugyanis semmi jele nem volt, csak amikor már a rajtrácsra indult a Ferrari. A motorborítást ugyan levették és lázas munkába kezdtek, de először is rá kellett jönniük a szerelőknek, pontosan mi romlott el.
Amikor rájöttek a csapatnál, hogy az egyik gyújtógyertya szállt el, már túl késő volt, kifutottak az időből és nem végeztek volna annak cseréjével a felvezető kör rajtjáig (ugyanis nem könnyű hozzáférni más elemek miatt). Miután a tönkrement gyertyát kicserélni nem sikerült, egy utolsó kétségbeesett kísérletet tettek a mérnökök, megváltoztatták a motorbeállítást, abban a reményben, hogy megoldja a problémát.
A terv nem működött, így a rajttól kezdve Vettel sokkal kevesebb motorerővel rendelkezett. Már az első körben pozíciókat veszített a német, láthatóan az egyenes szakaszokban hiányzott a lóerő, sorra mentek el mellette az ellenfelek, így a visszaesést látva inkább úgy döntött a csapat, hogy a világbajnoki aspiráns kiáll a versenyből.
A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene megint nem kívánt a média rendelkezésére állni a verseny után, de a csapat hivatalos közleményében rámutatott, hogy a vékony esélyek ellenére a utolsó töltényig harcolni fognak a világbajnoki címért. „Ahogy már említettem korábban, tudjuk, hogy az autó, a pilóták és a csapat is mind kiválók. Hatalmas erőfeszítéseket fogunk tenni az elkövetkező futamokon és a harci szellemünk most sem veszett el. Az utolsó verseny utolsó kanyarjáig fogunk küzdeni” – írta a Ferrari közleményében a csapatfőnök az újabb kudarc után.