DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Alonso tudja, hol szúrta el a Honda

Fernando Alonso viszonya a McLarennel mindig is remek volt az elmúlt három évben, ez a Hondáról nem mondható el. A spanyol elmondta, hol hibázott nagyot a japán gyártó.

Három szezont húzott le szövetségben a McLaren és a Honda, ezalatt csak nagyon apró sikereket elérve, de többnyire inkább szenvedéssel és kudarccal teli időszakot hagyva maguk után. Bár a szerződést hosszabb távra tervezték a felek, végül 2017 végén különválnak útjaik, a Honda a Toro Rossóval, a McLaren pedig a Renault-val folytatja jövőre.

A japán erőforrás képtelen volt felvenni a harcot a másik három gyártóval, hiába a korábbi nagy sikerek a Formula-1-ben. A 2015-ös borzalmas debütáló évad után tavaly határozott javulást mutatott a Honda mind megbízhatóság, mind tempó tekintetében, 2017 azonban újra csak keserűséget hozott, főleg az első félévben.

Fernando Alonso véleménye szerint azért nem sikerült idén sem versenyképes motorral előállnia a Hondának, mert az évad előtti téli teszteken folyamatos megbízhatósági problémákba ütköztek. „Azt gondolom, hogy a legnagyobb gond az elmúlt három évben, amivel szembesültünk, mindig a téli teszteken jött elő. Mindig a nulláról indultunk”.

„Állandóan rengeteget kellett fejlesztenünk és Ausztrália mindig csak egy teszt volt, ahogy Kína is, de még Bahreinben is inkább csak tesztelés folyt. Ekkorra sikerült nagyjából megérteni a csomagunkat, az erőforrást, hogy többé-kevésbé hogyan is működnek. Állandóan reménykedtünk, hogy a következő évben majd innen indíthatunk és lassacskán faragjuk majd a hátrányunkat. De sosem így történt” – mutatott rá a problémákra a kétszeres világbajnok.



 

„Minden egyes szezonban meg kellett változtatnunk a motor felépítésének filozófiáját, máshová került a turbó és egyéb fontos dolgokat is változtattunk, ez pedig a fejlesztés ütemét jelentősen lelassította. Mindig a nulláról kezdték újra a tervezést és nem használták a korábbi évek adatait és tapasztalatait, így rengetegszer szembesültünk újabb és újabb technikai hibával”.

„Minden csapat életében vannak jó és rossz dolgok. A jó a japán mentalitásban volt, hogy soha senki nem adta fel, szakadatlanul dolgoznak a megoldásokon. Ha a Q1-ben kiestünk, a mérnökök akkor is 20 órát ültek a számítógép előtt, hogy miként lehetne fejlődni. Ugyan nem sokkal jutottunk előrébb, de ez nem azért volt, mert nem szántunk volna elég időt a javulásra” – dicsérte a japán szakemberek munkáját Fernando Alonso.

„Az eredmények sajnos nem jöttek, nem azt értük el, amire számítottunk, nem értük el céljainkat, nagy kár érte, szomorúsággal tölt el. A munkára azonban rendkívül büszkék lehetünk, aminek segítségével a téli teszteken tapasztalt hihetetlen mélységek után az évad hajrájára mégis elértünk valamit. A lehető legrövidebb idő alatt próbáltunk mindig mindent megoldani. Az eredmények nem ezt sugallják, de büszke vagyok erre a projektre, még ha elég rossz időszakként is tekintek majd erre vissza, annyira nagy volt a frusztráció” – tette hozzá Alonso.

A japán vállalat legnagyobb esélye éppen a jövő évad lehet, ugyanis már korábban bejelentették, hogy ezúttal nem tervezik radikálisan újjá a motorjukat, hanem inkább az eddigi tapasztalatokra és adatokra építve fejlesztik tovább a jelenlegit. Ha megnézzük, milyen fejlődést ért el a Honda március óta, kijelenthetjük, hogy jó úton járnak, bár a sikerhez vezető út még igen hosszú.



 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: