A malajziai hétvége legkomolyabb balesetét okozta a felnyílt csatornafedél, amely szétrobbantotta a VF17 jobb hátsó abroncsát, az autó pedig nagy erővel csapódott a gumifalnak. Tekintettel arra, hogy a balesetért semmilyen mértékben nem hibáztatható a versenyző vagy csapat, a Haas külön engedélyt kapott az FIA-tól: éjszaka is dolgozhattak az autón, amely normál esetben tiltott (egész évben kétszer kérhetnek felmentést). A csapat „nem elfogadható, a normákat nem elérőnek” nevezte, hogy az eset megtörténhetett.
Az ominózus benyújtott számla, amely gyorsan szárnyra kapott az interneten, valódi dokumentumnak tűnik, a Haas fejlécével, a feladó és címzett szabályos megnevezésével. Benne a Haas 295 000 dollár (78 millió forint) kifizetését kéri 30 napon belül a pályától „hibás pályaállapot (laza csatornafedél)” miatt bekövetkezett kára megtérítéseként.
„Ez egy tisztán rosszindulatú próbálkozás egyes felek részéről, hogy valahogy bomlasszák a Malajziai Nagydíj idei búcsúját” – mondta a sepangi pálya vezetője, Razlan Razali az FMT Newsnak, hangsúlyozva, hogy a fotó nem valódi. Hozzátette, az FIA nem kíván rendőrségi feljelentést tenni az ügyben. Razali szintén elmondta, a baleset után a pálya összes csatornafedelét ellenőrizték.
Bár Malajziai Nagydíj nem lesz 2018-ban, a hétvégén már a verseny lehetséges visszatéréséről beszéltek. Datuk Seri Najib Razak, a ország miniszterelnöke vasárnap ezt mondta az AFP-nek: „A gazdasági megvalósíthatósága egyre kevésbé és kevésbé volt vonzó, ezért döntöttünk úgy, hogy felbontjuk a szerződést. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne fontolhatnánk meg újra valamikor a jövőben, feltéve, ha a gazdasági feltételeket kedvezőnek ítéljük meg” – nyilatkozott a jövőről.