Grosjean mit sem sejtve futotta gyors körét, amikor egy korábban már láthatóan kimozgósodott, de a pilóták számára szinte láthatatlan csatornafedélre futott rá, ami kivágta jobb hátsó gumiját és azonnal, nagyon csúnya és látványos defektet okozott. Az autó irányíthatatlanul vágódott ki a kavicságyba és a gumifalnak csapódott.
A második szabadedzés az eset miatt piros zászlóval ért véget, az amerikai istállónak pedig igen sok pluszmunkát ad majd, hogy a szombat délelőtti szabadedzésig sikerüljön helyrehozni az összetört autót. Normális esetben ilyenkor az autókon éjszaka tilos dolgozni, ezt a szabályt azonban most szabadon megszegheti a Haas.
A tiltás feloldásának oka a különleges körülmény, ami Grosjean balesetéhez vezetett. Mivel a legkevésbé sem tehetett sem a pilóta, sem a csapat arról, hogy a francia összetörte az autóját, ezért az FIA mindenképpen szeretné biztosítani a lehetőséget a Haas-Ferrari szerelőinek ahhoz, hogy minél tökéletesebb állapotba hozhassák az önhibájukon kívül balesetet szenvedett versenyautót.
„Mivel a körülmények, amelyik a 8-as számú versenyautó balesetét okozták, teljes mértékben és egyértelműen a pilóta és a csapat (és bármilyen más csapat) irányításán kívül estek, ezért büntetés és egyéb következmény nélkül kap engedélyt a szerelőcsapat az autó szerelésére egészen az FP3 kezdetéig” – áll a versenybíróság közleményében.