DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat
F1

A Mercedes nem boldog a Ferrari balszerencséje miatt

Két futam telt el úgy, hogy a Mercedes olyan pályán győzte le a vörösöket, ahol elvben nem nekik állt a zászló - ám a brackley-i istálló számára ez keserű vigasz, amíg nem találnak megoldást a problémáikra.

Akárcsak Szingapúrban, Malajziában is a Ferrari rendelkezett a legnagyobb győzelmi esélyekkel (utóbb még Lewis Hamilton pole-ja ellenére is), ám a városállamban rajtbaleset, Sepangban pedig technikai hibák fosztották meg a csapatot a dobogó lehetőségétől. Lewis Hamilton így egy-egy győzelmével és második helyével 34 pontra növelte előnyét az egyéni pontversenyben, míg a Mercedes már 118 egységgel vezet a konstruktőrök között. Az Ezüstnyilak főnöke azonban nem elégedett, hiszen olyan pályán szenvedtek, ahol korábban nem, és az sem tölti el örömmel, hogy a Ferrari újabb kukába való hétvégét zárt.

„A bajnokságban előnyünk származott a Ferrari balszerencséjéből, de nem volt meg a tempónk ahhoz, hogy felvegyük a versenyt velük és a Red Bull-lal, ez pedig hagyott némi szomorúságot bennünk” - idézte az ESPN Toto Wolffot. „Meg kell értenünk, miért szenvedünk bizonyos pályákon, és bizonyos körülmények között. Ezek a pillanatok késztetnek fejlődésre, úgy hiszem, az elmúlt öt év legjobb eligazításán vagyok túl, ezért nagyon fájdalmas érzés. Ebben a sportágban nem ejtünk rabul senkit, elvettük a Ferrari pontjait, és ők is ugyanígy tettek volna, de valaki más balszerencséje egyáltalán nem csal mosolyt az arcomra. A saját teljesítményünket nézzük, a saját szintünkön, legyen jó, vagy jobb, mint másoké.”



A pénteki szenvedés után a Mercedes csak Valtteri Bottas autójára szerelte fel új aerodinamikai csomagját, mely egyértelműen rosszabb választásnak bizonyult - a finn időmérős lemaradása csaknem hét tized volt szombaton, a versenyen pedig négy másodperc híján egy percet kapott a győztes Max Verstappentől. „Szerintem Lewis kihozta az autóból a maximumot az időmérőn, előnyt kovácsolva az alacsonyabb hőmérsékletből, és abból, hogy egy körön igazán erős.”

„Az a bizonyos probléma egy körön nem olyan szembetűnő, mint versenytávon, jelenleg pedig azon agyalunk, hogyan is tudnánk ezt kiküszöbölni? A Ferrari problémái nem maszkírozzák el a tényt, hogy harminc másodpercet tudtak visszahozni a futam során - szerintem több dolog is közrejátszott a visszaesésben. Az egyik a levegő magas hőmérséklete, valamint a pálya különleges karakterisztikája. Vannak még olyan helyszínek a naptárban, melyek előtt rá kell jönnünk a problémák okára.”

Wolff bízik benne, hogy a hétvégi Japán Nagydíjon már erőből vissza tudnak térni az élre. „Nagyon várom már Suzukát, kíváncsi vagyok, hogy az autónk hogyan fog viselkedni ott, mert teljesen más lehet majd a képlet. De minél többször visszük pályára, annál többet tudunk meg róla - remélem, hogy most nem kell megküzdenünk a visszaeséssel” - tette hozzá az osztrák.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: