Lewis Hamiltonnak Szingapúrt követően ismét nagy lehetőséget ajándékozott a Ferrari, miután Sepangban kritikus pillanatokban sújtotta műszaki hiba az olaszok mindkét autóját, de a brit ezúttal nem tudott győzelemmel ünnepelni, hiszen Max Verstappennel a Red Bull is gyorsabbnak bizonyult a Mercedesnél a hétvége során. Már zsinórban a második hétvégén fordul elő azonban, hogy a címvédő csapat nem találja a formáját, Wolff pedig ezt a számukra nehezen átlátható gumikezelési problémáknak tulajdonítja.
„Ha Max a végéig teljes erőbedobással nyomta volna, fél perces lemaradással értünk volna be mögötte. Hogyan lehetséges, hogy egy autó, amely számos pályán a leggyorsabb volt, ilyen sokat veszítsen pusztán a túlmelegedő gumik miatt?” - tette fel a csapatvezető a kérdést, amelyre egyelőre senki nem tud választ adni a Mercedesnél.
„Ha a valós erősorrend alapján állt volna fel a mai végeredmény, az ötödik helyen végeztünk volna [Hamilton autójával]. Ez pedig aggasztó. Kíváncsian várjuk, mi történik majd Suzukában. Van még addig pár napunk, hogy megpróbáljuk megérteni a helyzetet.”
Szingapúr és Malajzia persze egyaránt az egyenlítői övben helyezkedik el, ahol hasonlóan forró és párás időjárás uralkodik, így a Mercedes abban még reménykedhet, hogy a szezon további versenyein, kezdve a jövő hétvégén következő Japán Nagydíjjal, már „természetes módon” visszaállnak autóik a mezőny élére.
„Papíron ennek kellene történnie. De most nagyon lehangolt vagyok” - mondta Wolff. „Tulajdonképpen nem örülhetünk annak, hogy több pontot szereztünk a Ferrarinál ezen a hétvégén, hiszen valójában rengeteg tempót veszítettünk hozzájuk képest.”
Lewis Hamilton 34 egységgel vezet Sebastian Vettel előtt az egyéni tabellán, a Mercedes előnye pedig 118 egység a Ferrarival szemben a konstruktőrök között.