Sebastian Vettel kálváriája a harmadik szabadedzésen kezdődött, amikor rakoncátlankodni kezdett a négyszeres világbajnok erőforrása, így biztonsági okból villámgyorsan (ami a jelenlegi, komplex rendszereket tekintve bő két óra, ha minden jól megy) kicserélte még az időmérő kezdetéig a belsőégésű motort és az elektronikát is a Ferrariban.
A fantasztikusan gyors munka ellenére sem sikerült azonban mért kört futnia az időmérőn Sebastian Vettelnek, ugyanis első gyors körében egy újabb hiba lépett fel a versenyautóban, erőt vesztett, az adatok pedig turbóhibát mutattak. Nem volt esélye Vettelnek, mért kör nélkül zárt, a rajtrács végére került a Malajziai Nagydíjon.
Szombatról vasárnapra éjszaka a Ferrari kiderítette, mi okozta az egyébként teljesen váratlan motorhibát a kvalifikáción. A probléma forrása egy törött elosztócső volt a rendszerben, ami miatt levegő és a csőnek egy kis törött darabja került a kompresszorból a belsőégésű motorba.
Meglepetésként érte az istállót a hiba, mivel Maranellóban hosszasan futtatták az egységet a próbapadon és semmilyen problémát nem produkált, mielőtt hajóval Malajziába szállították. A gond először a Q1-ben jelentkezett, előtte semmi jele nem volt.
A Ferrari viszont kihasználja a helyzetet, ha már egyszer ilyen szerencsétlenül alakult Vettel helyzete, több komponensből is teljesen újat kap a négyszeres világbajnok, így is, úgy is a mezőny végéről lenne kénytelen rajtolni. A motorsport.com információi szerint megkapja az ötödik belsőégésű motorját (a negyedik után azonnal egy nappal), az ötödik MGU-H egységét és az ötödik turbófeltöltőjét. Elméletben ez 20 helyes rajtbüntetést jelentene Vettelnek, de a gyakorlatban ez nem jelenik meg.