DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Új Renault-fejlesztések Malajziára

Komolyan gondolja a folyamatos előrelépést a Renault, két újítást is bevet a francia istálló Malajziában, hogy az áhított konstruktőri ötödik helyet megszerezze. Eddig minden fejlesztés bejött idén.

A Szingapúri Nagydíj a nagyon biztató kezdet ellenére csalódással ért véget Nico Hülkenberg számára, ugyanis eleinte még a dobogó is elérhetőnek tűnt, végül a célba érés sem sikerült egy technikai hiba folytán. Igaz, legalább Jolyon Palmer értékes nyolc pontot szerzett az istállónak, amivel négy egységgel közelebb kerültek a jelenleg még ötödik helyezett Williamshez.

A német pilóta autójába teljesen új motort tesznek majd, ez Malajziában kifejezetten hasznos a hosszú egyenes szakaszok miatt. Aerodinamikai újítást is bevet a csapat mindkét autón, ezek segítségével próbálják fokozatosan eltüntetni a jelenleg még 17 pontos lemaradást a Williams mögött, de még a Toro Rossót is meg kellene előzni, miután Carlos Sainz legutóbbi negyedik helyével nagyot lendített istállója szekerén.

Hülkenberg esélyei kiválóak, új motor, fejlesztett aerodinamika lesz a birtokában


A Renault technikai igazgatója, Cyril Abiteboul szerint minden esélyük megvan a még jobb eredményekre. „A legutóbbi versenyhétvége pozitívuma, hogy Szingapúrban a technikai hiba ellenére is elértük célunkat, közelebb kerültünk a konstruktőri ötödik helyhez. Jelenleg a legnagyobb problémánk a megbízhatósággal van, leginkább arra kell fordítanunk energiánkat, hogy a hátralevő hat futamon ezeken úrrá legyünk” – mutatott rá a jelenlegi gyenge pontra a technikai igazgató.

„Sepangban megpróbáljuk a lehető leginkább előre ismerni az időjárást és a nagy hőség és a magas páratartalom okozta nehézségekből a legtöbbet kihozni. A kasztnit jelentősen továbbfejlesztettük, Nico autójába pedig teljesen új motort építünk be. Ez a megengedett négy motorkomponenseiből az utolsó lesz” – ismertette Abiteboul a növekvő esélyeket.

Ezzel valóban előrébb kerül a rangsorban a Renault? „Elvárásaink szerint mindkét autónk a legjobb tízben végezhet, ismét bizonyítani akarjuk, hogy a három éllovas mögött mi vagyunk a közvetlen üldözők” – zárta gondolatait a Renault-főnök.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: