A Szingapúri Nagydíj rajtbalesete magával rántott négy élpilótát, akik közül a legfájóbb veszteséget Sebastian Vettel szenvedhette el – részben saját, túlságosan kemény rajtja miatt -, mivel három pontos hátránya úgy nőtt 28-ra Lewis Hamiltonnal szemben, hogy a német pilótáé volt az első kocka, brit riválisa pedig csak az ötödik helyről rajtolhatott.
Nico Hülkenberg egyike volt az első kanyar nyerteseinek, előbb a negyedik, majd huzamos ideig a harmadik pozícióban haladt. Sajnálatos módon azonban végül nem tudott élni ezzel a lehetőséggel, egy stratégiai hiba miatt ugyanis előbb a negyedik helyre esett vissza, majd a futam befejezése előtt tíz körrel a technika adta meg magát, így végül a versenyt sem tudta befejezni.
Honfitársa, Adrian Sutil tartotta eddig a negatív rekordot azzal, hogy 128 világbajnoki futamon állt rajthoz és egyetlen dobogós helyet sem szerzett 2007 és 2014 között. Hülkenbergnek meglett ezzel a 129., amivel átvette a vezetést a listán. Pedig most megint elég közel volt a dobogó.
„Minden a terv szerint zajlott. Versenyképesek voltunk, még a taktikai hiba ellenére is teljesen biztos lett volna a 4. helyünk. Olajszivárgás miatt azonban le kellett állítanom a motort, sajnos nem volt más választásunk. Ha ugyanis túl sokáig húzzuk, valószínűleg az erőforrás is meghibásodást szenved, így nem elég, hogy a Szingapúri Nagydíjat feladjuk, még Malajziára is egy csinos büntetést összeszedtünk volna a rajtrácson” – nyilatkozta Nico Hülkenberg.
„Sokat emlegetett téma a rajtbaleset Max Verstappen, Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel között. Mivel nem sokkal mögöttük haladtam, végignézhettem páholyból ezt a látványos eseményt. Hogy kinek a nyakába varrható, ezt nem igazán lehet megmondani. Az ilyen szituációk sajnos hozzátartoznak a versenyzéshez” – tért ki a balesetre a német pilóta.
„Max nem láthatta Kimit, Sebastian pedig még annyira sem láthatta legbelül a csapattársát. Sebastian a szinte megszokott rend szerint befelé húzódott, de a világbajnoki hajrában választhatott volna egy biztosabb megoldást is. De időnként történnek ilyen események a pályafutásunk során, túl kell ezen lépnünk”.
„Lewis győzelme pillanatában 28 pontra növelte előnyét, de a világbajnokságért folytatott harcot még nem döntötte el. Ha Lewis egyszer is kiesne a versenyből, Sebastian pedig legalább dobogóra állna, ismét teljesen nyitott lenne minden. Még hat nagyszerű nagydíj lehet hátra, senki a világon nem állíthatja azt, hogy minden eldőlt” – tette hozzá Nico Hülkenberg, aki még hisz honfitársa felzárkózásában.