DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Hamilton: A Mercedes idén sokat szenved még

Bár Lewis Hamilton remek győzelmet aratott Szingapúrban múlt hétvégén, jól tudja, hogy csapata több pályán is szenvedhet még idén. Vettel utolsó esélye a világbajnoki címre?

Évek óta a nagy végsebességű, gyors pályák fekszenek a Mercedes gyári istállójának, míg a lassú, sok leszorítóerőt igénylő aszfaltcsíkokon többnyire szenvednek az Ezüst Nyilak. A Marina Bay-i pálya is ilyen volt, az időmérő meg is mutatta, hogy a világbajnoki címvédő csapat a Ferrari és a Red Bull mögé zuhant az erősorrendben. A rajtbaleset azonban Hamiltonék kezére játszott.

A Ferrari kettős győzelmet aratott Monacóban és Magyarországon is, Szingapúrban is övé lett a pole pozíció. Nem volt véletlen, hogy Hamilton 0,635 másodperccel, Bottas pedig 1,319 másodperccel lassabb körre volt képes időmérős legjobbjával. Bottas Monzában nyilvánosságra hozta, hogy a Mercedes egy komoly frissítésen dolgozik, amivel a nagy leszorítóerőt igénylő pályákon érhetnek el javulást, de nem lett kész Szingapúrra.

Lewis Hamilton most azt is elismerte, hogy az idei fejlesztési csomag sem oldja meg a gondokat, mivel az autó alapjaiban olyan tervezésű, hogy a lassú pályákon nem működik túlzottan jól. Ez annyit jelent, hogy év végéig az ilyen pályákon folyamatosan szenvedhet a világbajnoki éllovas. Talán ez Vettel utolsó esélye behozni a 28 pontos hátrányt az összetettben.

Hamilton több pályán is számol a Ferrarival és a Red Bull-lal


„Úgy vélem, ez a hétvége tökéletesen megmutatta az erősségeit és a gyengeségeit a versenyautónk tervezésének. A karakterisztika okozza az eltérést. Száraz körülmények között sehol nem voltunk, az egyik leggyengébb teljesítménnyel számoltunk, eleinte be is jött. A győzelem nyilván csodálatos eredmény emiatt. Mindent ki kell hoznunk a jelenlegi csomagunkból” – nyilatkozta Lewis Hamilton az autó gyengeségéről.

„Megértettük a probléma lényegét, hogy mit kell tennünk a jövőben ennek kijavítására. Talán a következő tervezésnél már nem jön elő. Arra kell vigyáznunk az eltérő megoldásnál, nehogy még rontsunk rajta, mert alapvetően azért nem rossz a csomag. Malajzia rendben lesz, Austin is. Japán nagy leszorítóerőt igényel, Brazília is, ott a Ferrari és a Red Bull szárnyalhat. Mexikó szoros lesz, a tengerszintfeletti magasság viszont visszahozhat a hátrányunkból” – tette hozzá a háromszoros világbajnok.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: