Néhány napja került nyilvánosságra, hogy Nico Rosberg, 2016 világbajnoka Robert Kubica menedzsere lett, ami jelentősen növelheti a lengyel pilóta esélyeit arra, hogy visszatérhessen a száguldó cirkuszba. 2018-ra sajnálatos módon egyre szűkülnek a lehetőségei, de még közel sem reménytelen.
A Williams láthatóan megfontolás alá vette Kubica szerződtetését, 2018-ban egyelőre csak Lance Stroll ülése biztos, a másikért vélhetően Felipe Massával kell megvívnia. A Renault kapuja bezárult a lengyel előtt azzal, hogy bejelentették Carlos Sainz szerződtetését a következő szezonra, bár a nyári szünetben a francia istálló tűnt úgy, hogy a leginkább számol Kubicával. Nico Rosberg négy éven át versenyzett a Williamsnél, így bizonyára lehet némi ráhatása a vezetőségre.
Lance Stroll tovább folytatja privát tesztprogramját, Monza és Szingapúr között is vezette a Williams 2014-es versenyautóját Suzukában. A tervek szerint Stroll és Kubica közösen vennének részt a következő privát tesztelésen, ami jó eséllyel Interlagosban kerül lebonyolításra.
Erősíti a szóbeszédet, hogy a Szingapúrban kiszivárgott hírek szerint az egyszeres futamgyőztes lengyel jelenleg is a Williams szimulátorában gyakorol és igyekszik kiismerni a versenyautót. Az egyelőre talány, mi a célja a Williamsnek azzal, hogy Kubicát egy 2014-es építésű autóban próbálja ki, miközben egy idei fejlesztésű, nehezebben vezethető versenyautóval is tökéletesen megállta a helyét augusztusban a Hungaroringen (igaz, a Renault színeiben).
Kevesebb eséllyel, de Massa és Kubica mellett még felmerült Paul di Resta, Jolyon Palmer és Marcus Ericsson neve is a Williamsnél. Utóbbi kettő kicsit logikátlan lépésnek tűnne, mivel mind Palmer, mind Ericsson alaposan elmarad aktuális csapattársától (is) és nem igazán hihető látatlanban, hogy hatalmas segítséget jelentene a Willamsnek, ami ráadásul húzónév nélkül maradna. Massa és Kubica esetében nem.