Egyre szorosabbra fűzi viszonyát a Ferrari és a Sauber istállója. A svájci székhelyű csapat új főnöke, Frederic Vasseur jelentős átalakításokra kerített sort az elmúlt időszakban, mely folyamat egyik fontos pontja az olaszokkal kötött új szerződés. Ennek keretében a motorok szállításán kívül egyéb segítséggel is ellátják majd az istállót, kvázi B csapattá alakítva azt. Ezen összefonódás újabb bizonyítéka, hogy az Autosport információi alapján múlt héten az elnök, Sergio Marchionne és a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene is a svájciak főhadiszállásán járt a jövő évi pilótafelállás megvitatása céljából.
A maranellóiak nem titkolt szándéka lehetőséget adni legígéretesebb pilótáinak, Charles Leclerc-nek és Antonio Giovinazzinak. „Szükségünk van a helyre, hiszen van pár srácunk, akik egészen kivételesek” – mondta Marchionne. „Le kell fektetnünk a jövő Scuderia Ferrarijának alapjait.” Ehhez pedig az egyetlen reális opciójuk a Sauber, hiszen a Ferrari másik szövetségesének, a Haasnak Romain Grosjeannal és Kevin Magnussennel már hivatalos a 2018-as pilótafelállása.
Ugyan Giovinazzi épp a Haas egyik autójával kapott egy szabadedzésnyi lehetőséget Szingapúrban, ám ő egyelőre úgy nyilatkozott, várja a Ferrari döntését a jövő évet illetően. „Most csak arra koncentrálok, hogy ezen az utolsó négy szabadedzéses lehetőségen a legjobbat nyújtsam a Haasszal, a többi a Ferrarin múlik” – mondta. „Természetesen célom a mezőnybe való bekerülés, de majd meglátjuk.”
Eddig nem sokan számítottak rá, hogy jövőre mindkét neveltjét be tudja majd protezsálni a Sauberhez a Ferrari. Míg a Mercedes által támogatott Pascal Wehrlein helyzete valóban ingatag a csapatnál, addig Marcus Ericsson pénzügyi háttere ütőkártya lehet a tárgyalások során.