DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 21. kedd
F1

Levadászná a Williamst a Renault

Tavaly óta az egyik legnagyobb fejlődést a Renault gyári istállója mutatja. Az év elejéhez képest is előrelépett a francia gárda és már a Williams elé kerülnének a pontversenyben. Nem minden a Mercedes-motor.

A Williams egyébként is különös utat jár be az idei szezonban, ugyanis az első futamon, Ausztráliában még egyértelműen a negyedik erő voltak a Ferrari-Mercedes-Red Bull trió mögött. Ahogy teltek-múltak a futamok, az azerbajdzsáni kiugró eredményt leszámítva fokozatosan csúsztak hátra a ranglistán, Belgiumban például már a Q1-ben kihullott mindkét Williams.

Fejlesztési csomagjuk nem sikerült ütőképesre, míg a többiek fejlesztései bejöttek, a Force India már messze előttük jár, most pedig az elején még csak pontokat csipegető Renault is nagyrészt előttük van tempóban. Hamarosan a táblázaton is a Williams elé szeretnének kerülni, amire meg is van minden esélyük. Cyril Abiteboul kijelentette, hogy szeretnék levadászni a Williamst a konstruktőri világbajnokságban. Úgy csökken egyre inkább a különbség, hogy a Renault istállónál eddig kizárólag Nico Hülkenberg szerzett pontot idén.

A Renault gyári istállójának főnöke szerint a szingapúri pálya egyértelműen kihozza az RS17 kasztnijának előnyeit. „Megterhelő ázsiai körút kezdődik most, erre fókuszálunk minden energiánkkal. A Williams csak 21 ponttal áll előttünk a tabella ötödik helyén és még hét verseny van hátra. Bőven a lehetőségeinken belülinek érzem, hogy utolérjük és megelőzzük őket a szezon végéig” – tekintett előre Abiteboul.

Tempóban a Renault már a Williams előtt az utóbbi futamokon


„Több kettős pontszerzés lebeg a szemünk előtt, ehhez Szingapúr kiváló alkalom, hogy elkezdjük a vadászatot” – tette hozzá a csapatfőnök. A technikai igazgató, Nick Chester is jó hírekkel szolgált az istállónak. „Ismét több nagyon jónak tűnő fejlesztéssel érkezünk. Kifejezetten a szűk kanyarokra, magas kerékvetőkre és nagy leszorítóerőre készült a csomag, ahol nem könnyű megtalálni a legjobb beállítást” – fogalmazott a technikai igazgató.

„Ha megvan a kellő leszorítóerő, gyors és versenyképes lesz az autód. Arra számítunk, hogy a Nagy Britanniában, Magyarországon és Spában látott teljesítményünket fogjuk újra viszontlátni. A hátsó felfüggesztések rugalmasságán tudtunk rengeteget javítani, ami egészen biztosan segíti majd a kanyarokból való kigyorsítást. Meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt. A szabadedzések során kipróbálunk néhány egyéb kisebb fejlesztést is, amit később értékelünk ki” – tette hozzá Chester.

Monza kiugróan jó eredmény hozott a Williams számára, a Renault inkább szenvedett, ám többségében nem ez a helyzet, Nagy Britannia óta a francia csapat láthatóan veri a grove-i istállót.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: