Alig négy nappal nagyszerű monzai győzelme után újra versenyautóba ült Lewis Hamilton a kétnapos Le Castellet-i Pirelli tesztelés során. Ahogy Hamilton elmondta korábban, ez tőle szokatlan, mivel egyáltalán nem számít tesztelőnek és általában nem is szakított időt erre a korábbi években az év eleji tesztnapokat kivéve.
A franciaországi tesztre azért jelentkezett önként Hamilton, mert az idei év első felében Sebastian Vettel vélhetően annak is köszönhette kirobbanóan jó formáját és egyben gumikezelését, hogy a tavalyi évben a Pirelli 2017-es abroncsainak tesztelésekor egyedül ő vette a fáradságot autóba ülni. Minden más topcsapat tesztpilótát küldött, Vettel azonban szorgalmasan rótta a köröket és remekül kiismerte a gumik viselkedését.
Hamilton több pályán is szenvedett az abroncsokkal, nem akar újra ebbe a hibába esni. Ilyen apróságokon is múlhat adott esetben egy világbajnoki cím. „Igen, önként jelentkeztem a tesztelésre. Megtanultam a leckét Vetteltől” – utalt arra Hamilton, hogy német riválisa több ezer kilométeren át nyüstölte az idei évre felkészülve az akkor újnak számító gumikat és kevésbé tudott neki meglepetést okozni.
Vettel egyébként a Pirelli visszatérésekor, néhány évvel korábban szintén az egyetlen olyan pilóta volt a tesztelők sorában, aki nem csak tesztversenyző. A német egyedül annyi kilométert tett meg, mint a többi világbajnokságban is szereplő rivális összeadva. A legszorgalmasabb egyébként a Mercedes színeiben Pascal Wehrlein volt.
Nézzük az élmezőnyt:
Pascal Wehrlein, Mercedes – 3248 kilométer
Pierre Gasly, Red Bull Racing - 2494
Sebastian Vettel, Ferrari – 2228
Sebastien Buemi, Red Bull Racing – 1190
Kimi Raikkönen, Ferrari – 1054
Max Verstappen, Red Bull Racing – 517
Lewis Hamilton mindössze 50 kilométert próbálgatta az új abroncsokat a csütörtöki nap előtt, míg a csapatok között a Ferrari 4240, a Red Bull 4401, a Mercedes pedig 3507 kilométert tett meg.
Toto Wolff úgy véli, Hamilton azért „bliccelte el” javarészt tavaly a fejlesztőmunkát, mert nagyon éles csatában volt Nico Rosberggel a világbajnoki címért és nem akarta szétforgácsolni energiáit a gumitesztekkel.