Spában beállította, Monzában megdöntötte - sokszor volt már róla szó az elmúlt napokban, Lewis Hamilton mostantól egyedüliként tartja a Formula-1 mindenkori pole-rekordját, miután túllépett Michael Schumacheren, és immár 69 rajtelsőséggel áll. És mivel az idei után legalább még egy, de talán több szezont is a sportban marad, akár jelentősen továbbnövelheti ezt az impozáns számot.
Hamilton mindemellett a monzai pályán is rekordtartó lett. Hatodik alkalommal szerezte meg a pole-pozíciót a versenynaptár leggyorsabb helyszínén, ennyiszer pedig korábban még senkinek nem sikerült: Juan Manuel Fangio és Ayrton Senna ötig jutott, Michael Schumacher pedig „csak” háromig.
Nico Hülkenberg pedig az Olasz Nagydíjon állított be egy másik, a fentinél jóval kisebb büszkeséget jelentő rekordot. 128. futamán beérte Adrian Sutilt, és jelenleg ők ketten azok a pilóták, akik a legtöbb F1-es versenyen rajtoltak el anélkül, hogy egyetlen dobogót is szereztek volna. Ismerve a Renault jelenlegi formáját, nagyon valószínű, hogy Szingapúrt követően Hülkenberg már egyedül fogja vezetni ezt a listát - de persze ha a későbbiek során végre megszerzi a hőn áhított dobogót, a rekord visszaszáll Sutilra.
A Mercedes turbókorszakkal kezdődő dominanciája Monzában a leghangsúlyosabb: 2014 óta mind a négy győzelmet behúzták, minden egyes körben ők álltak az élen, és egyetlen kivétellel mindig a kettős diadal is meglett nekik.
Valtteri Bottas a harmadik legjobb finn versenyzővé lépett elő a dobogós helyek tekintetében. Karrierje 18. pódiumát szerezte monzai második helyével, ezzel megelőzte Keke Rosberget, noha Kimi Raikkönen (88) és Mika Hakkinen (51) még messze előtte járnak.
A Ferrari már zsinórban hetedik éve nyeretlen Monzában, legutóbbi sikerük ugyanis 2010-re datálódik. Ez a csapat legrosszabb ilyen sorozata hazai pályáján, noha volt már három másik ugyanilyen hosszú hiátusuk is: 1953-1959, 1981-1987, valamint 1989-1995 között is hét éven át maradtak le a dobogó tetejéről. Jövőre új rekordot állíthatnak fel, ha nem vigyáznak.
A Red Bull az idei legjobb időmérős eredményét érte el, hiszen Max Verstappen és Daniel Ricciardo a 2. és a 3. helyre kvalifikált. Kár, hogy a büntetések miatt nem tarthatták meg, így az időmérős pozíciókat és a rajtpozíciókat egy ideje már két külön fogalomként kell vizsgálnunk.
Lance Stroll az időmérős 4. helyével is beállította rövid karrierje eddigi legjobbját, végül azonban a 2. rajthelyre lépett elő, és ezáltal beszélhetünk vele kapcsolatban igazán különleges dolgokról. 19 év eltelte után először került egy kanadai versenyző az első rajtsorba: 1998-ban Jacques Villeneuve-nek is éppen Monzában sikerült ez legutóbb. Stroll akkor még nem is élt.
És egyúttal Stroll lett a mindenkori legfiatalabb versenyző, aki az első sorból kezdhetett meg egy F1-es nagydíjat. A Williams pilótája 18 éves és 314 napos volt vasárnap, és ezzel még a tavalyi Belga Nagydíjon legfiatalabbá váló Max Verstappent is megelőzte 23 nappal. Kár, hogy nem önerőből, csak mások hátrasorolása miatt, ami árnyalja a képet.
Ugyanígy Esteban Ocon számára is az eddigi legjobbját jelentett a harmadik rajtkocka. A 2008-as Ausztrál Nagydíjon fordult elő legutóbb, hogy két pilóta is első alkalommal rajtolt az első három hely valamelyikéről (akkor Kubica és Kovalainen).
Amikor egy Ferrari-pilóta legutóbb a bajnoki tabella éllovasaként érkezett meg Monzába, akkor Vettelhez hasonlóan szintén a harmadik helyen ért célba, és azt a futamot is Lewis Hamilton nyerte. A 2012-es évről és Fernando Alonsóról van szó.
A futam után még a 14. helyen célba érő Carlos Sainz is beszállt a statisztikagyűjtésbe, amikor az alábbit írta Twitteren: „Megszakítottam egy idei sorozatomat, amit pedig szerettem. Többé már nem mondhatom el magamról, hogy ebben az évben minden futamon pontot szereztem, amelyen célba értem.”